آموزش استفاده آفلاین از نسخه iOS و اندروید نرم افزار Google Maps

You are currently viewing آموزش استفاده آفلاین از نسخه iOS و اندروید نرم افزار Google Maps

اگر از استفاده کنند از نرم افزار Google Maps هستید مطمئنا به عبارت ” No service ” برخورد کرده اید .
عدم دسترسی به اینترنت مشکلی است که دسترسی به Google Maps را غیرممکن می کند و در این آموزش راهی برای ذخیره نقشه های بزرگ گوگل جهت استفاده به صورت آفلاین را به شما ارائه می کنیم . این فرآیند برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید یکسان است . اما تصاویر استفاده شده و توضیحات مربوطه در این آموزش مربوط به سیستم عامل iOS است .

ابتدا باید نرم افزار را به روزرسانی کنید ، برای آی او اس نسخه ۳٫۰ و برای اندروید نسخه ۸٫۰ . کاربران اندرویدی که این آپدیت را هنوز دریافت نکرده اند نگران نباشند چراکه گوگل نشان داده که علاقه دارد به روزرسانی نسخه اندروید را به آرامی منتشر می کند .
پس از به روز رسانی، ابتدا نقشه منطقه مورد نظرتان را پیدا کنید و سپس profile icon را که در بالای صفحه ( همانطور که در شکل اشاره شده ) نزدیک نوار جستجوست انتخاب کنید و به پایین صفحه بروید .
Google Maps
حالا بخش جدیدی به نام offline maps را می بینید ، شما دو روش برای ذخیره کردن نقشه دارید . یکی همین روش با استفاده از بخش settings و ذخیره آفلاین است و راه دوم نوشتن عبارت ” OK Maps ” در نوار جستجو ( search bar ) در هر زمانی است که در حال مشاهده نقشه مورد نظرتان است .
Google Maps
پس از فعال سازی قابلیت save dialog ، شما قادر خواهید بود روی نقشه ها زوم کرده و روی دستگاه خود ذخیره کنید ، اگر نقشه ذخیره شده بزرگ باشد از شما خواسته می شود تا زوم کرده و مناطق موجود در نقشه را نام گذاری کرده و سپس ذخیره کنید .
Google Maps
توجه کنید که نقشه های ذخیره شده تنها ۳۰ روز قابل استفاده است و پس از آن دوباره می توانید نقشه را با اطلاعات جدید ذخیره کنید .
این آموزش توسط آقای Jason Cipriani و در سایت CNet منتشر شده است . ویدئوی این آموزش نیز در صفحه رسمی ای پی بلاگ در سایت آپارات نیز موجود است و می توانید با شماهده آن تمامی مراحل را مشاهده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید