تا دو سال دیگر AMOLED جای LCD را در گوشی و تبلت ها می گیرد

You are currently viewing تا دو سال دیگر AMOLED جای LCD را در گوشی و تبلت ها می گیرد

خیلی از ما با نمایشگرهای AMOLED آشنا هستیم و تقریبا همه ما دسته کم اسم آن را شنیده ایم ، نمایشگری که در محصولات برجسته کمپانی بزرگی مثل سامسونگ وجود دارد و در واقع نمایشگر Galaxy S5 و Note 3 جدیدترین نمونه از این فناوری است . فناوری جدیدی که در چند سال اخیر بهبودهای بسیاری داشته و به رقیبی جدید برای نمایش گر های LCD تبدیل شده است .

AMOLED

مهمترین مشکل این نمایشگرها بالا بودن قیمت آن هاست ، قیمت یک نمایشگر AMOLED حدودا ۱۰ تا ۲۰ درصد گرانتر از نمونه مشابه LCD آن است . به عنوان مثال یک نمایشگر ۵ اینچی AMOLED با رزلوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل ۱۶% گرانتر از نمایشگر LCD با همین مشخصات است .
اما خبر خوشایند این است که با توجه به روند پیشرفت این نمایشگرها ، در آینده نزدیک قیمت این نمایشگر ها ارزان تر خواهد شد و قیمتی در نزدیکی نمایشگر ها LCD خواهد رسید .
به گفته جیمی کیم پژوهشگر سایت displaysearch ، تا همین اواخر تنها چند پیشرفت در تولید صفحه نمایش AMOLED به وجود آمده که خبر از آینده ای سخت برای فناوری OLED داشت ، اما همانگونه که انتظار می رود اگر هزینه های تولید نمایشگر AMOLED کمتر LCD شود فرصتی برای بیشرفت صنعت OLED ایجاد می شود و رقابت دو فناوری OLED و LCD به انتخاب های بیشتری برای مصرف کنندگان منجر خواهد شد.
AMOLED

بررسی ها نشان می دهد سامسونگ با تولید نمایشگرهای Quad HD با اندازه تصویر ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل همراه با افزایش صحت و دقت رنگ ها ، شفافیت و بهبود نمایش سیاه و سفید گام بلندی در پیشرفت این فناوری برداشته است . همچنین جالب است که بدانید اخیرا تولید نمایشگر های AMOLED در چین (علاوه بر کره) آغاز شده ، که خود می تواند امیدی برای کاهش هزینه ساخت و عاملی برای تقاضاهای بیشتر باشد .

دیدگاهتان را بنویسید