برنامه ریزی دولت هند برای ساخت ۲۲۰۰ برج ارتباطی موبایل خورشیدی در سال آینده

You are currently viewing برنامه ریزی دولت هند برای ساخت ۲۲۰۰ برج ارتباطی موبایل خورشیدی در سال آینده

کارشناسان هندی پیش بینی کرده اند تا پایان سال جاری میلادی در این کشور حدود ۸۱۵ میلیون نفر از تلفن همراه استفاده کنند . شکی نیست که این رشد خیره کننده کاربران موبایل نیاز به بهبود زیر ساخت های ارتباطی در این کشور را بیش از پیش مشهود نموده است .
پیشرفت در زمینه ارتباطات تلفن همراه و گسترش این ابزارها به صورتی که با محیط زیست سازگار باشند ، یکی از دغدغه های امروز دولت هند است ، از همین رو دولت هند اعلام کرده است در سال آینده ۲۲۰۰ برج ارتباطی تلفن همراه که انرژی خود را از طریق سلول های خورشیدی تامین می کنند خواهد ساخت .
این برج ها نه تنها باعث گسترش امکانات موبایلی در این کشور پرجمعیت خواهد شد بلکه انرژی خود را نیز تامین می کند که به نوبه خود باعث کاهش مصرف انرژی های ناشی از سوخت های فسیلی و در ی آن کاهش تولید گازهای گلخانه خواهد شد . این آنتن ها در ایالتهای مرکزی هند مانند آندرا پرادش ، اوتار پرادش ، بیهار و … نصب خواهند شد .
این پروژه که در دسته پروژه های سبز دولت هند قرار می گیرد در اواخر ماه گذشته تمامی مراحل اداری اش را طی کرده است  و اگر بر اساس برنامه ریزی منتشر شده اجرایی شود ، کمتر از یک سال دیگر هند ۲۲۰۰ برج ارتباطی تلفن همراه مبتنی بر انرژی خورشیدی خواهد داشت .

دیدگاهتان را بنویسید