ارائه لپ تاپ های دارای کلید جدید کورتانا در صفحه کلید توسط توشیبا

You are currently viewing ارائه لپ تاپ های دارای کلید جدید کورتانا در صفحه کلید توسط توشیبا

با نزدیکتر شدن به ۲۹ چولای، تاریخ اعلام شده برای انتشار ویندوز ۱۰، بسیاری از شرکت های سازنده لپ تاپ سری های جدید محصولاتشان با قابلیت نصب ویندوز ۱۰ را آماده کرده اند. یکی از این شرکت ها، بند نام آشنای توشیباست که به شیوه خود به استقبال این ویندوز خواهد رفت.
لپ تاپ های سری جدید توشیبا نه تنها برای ویندوزی جدید آماده شده اند بلکه با افزوده شدن دکمه ای جدید موسوم به کلید کورتانا صفحه کلیدشان، امکان جدید ویندوز ۱۰ را نیز با روشی دیگر در اختیار کاربران قرار می دهند.
کورتانا ، نام دستیار صوتی ویندوز است که پس از ارائه آن برای ویندوزفون، به نسخه های دیگر ویندوز نیز راه پیدا کرد و قرار است در همه نسخه ها ویندوز ۱۰ موجود باشد. راه اصلی دسترسی به کورتانا در ویندوز، کلیک بر روی آیکن آن در تسک بار و گفتن عبارت “Hey Cortana” است، اما شرکت توشیبا با قرار دادن کلید کورتانا در صفحه کلید لپ تاپ های جدیدش راه دسترسی به این امکان را تسریع کرده است.
به گفته جف بارنِی، مدیر بخش امریکای توشیبا، این کلید در گوشه بالا، سمت چب و نزدیک کلید های سری اف یا همان function قرار می گیرد که به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی با دست چپ این دکمه را فشار دهد. این قابلیت به خصوص در زمانی که کاربر در حال استفاده از صفحه کلید در نرم افزاریست و یا نرم افزارهای مختلفی در تسک بار باز هستند به کار می آید.
توشیبا تاکید کرده است که در کنار افزودن این کلید، از میکروفونی قدرتمند نیز در لپ تاپ های جدیدش استفاده کرده است که برای کاربران در استفاده از روش اصلی دسترسی به کورتانا نیز مشکلی پیش نیاید.
به هر حال باید منتظر ماند و دید بازخورد این کلید جدید صفحه کلید در میان کاربران چگونه است و آیا این توشیبا سایر برندها را مجور به پیروی از این ایده می کند و در آینده شاهد یک کلید جدید در همه صفحه کلید ها خواهیم بود؟ زمان همه چیز را ثابت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید