سنسورهای بی سیم و قابل انحلال در مواد آلی برای نظارت بر رفتار مغز پس از صدمات

You are currently viewing سنسورهای بی سیم و قابل انحلال در مواد آلی برای نظارت بر رفتار مغز پس از صدمات

یکی از مشکلات و خطرات رایج برای مغز، ضرباتی است که بر اثر اتفاقات مختلف نظیر تصادف و … به سر وارد می شود، ضرباتی که بسته به شدتشان عامل مشکلات و ضایعات مختلف مغزی و حتی در برخی موارد مرگ فرد هستند. یکی از مشکلات اصلی پزشکان معاینه دقیق مغز و تخمین شدت ضربه، اثرات آن و تصمیم گیری درباره ادامه مراقبت های ویژه از شخص آسیب دیده است. اینجاست که محصول جدید محققان مدرسه پزشکی سنت لوییس دانشگاه واشنگتن، به کمک پزشکان می آید.
محققان مدرسه پزشکی سنت لوییس با تولید میکروچیپی از جنس مخلوط سیلیکون و پلی لاکتیک کو گلیکولیک اسید (PLGA) سنسورهای مغزی بی سیمی بسیار کوچکی را طراحی و ساخته اند که قادر است فشار جمجمه و دمای مغز را اندازه گیری و به گزارش کند، نکته فوق العاده جالب این سنسور، ذوب و حل شدن آن پس از مدتی قرار گرفتن در معرض مواد آلی است. یعنی پس از قرار داده شدن در کنار مغز، تا مدتی دما و فشار را ارسال می کند و پس از اینکه کارش را انجام داده، در مواد آلی موجود در مغز حل و دفع می شود.
هنوز تست انسانی این سنسورها آغاز نشده اما محققان این مجموعه خبر از انجام آن در آینده داده اند، به هر حال به کمک این سنسور پزشکان قادر خواهند بود میزان صدمات مغز ناشی از ضربه به سر را اندازه گیری کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. بدیهی است از این فناوری می توان برای بررسی و مقابله با آسیب های سایر نقاط بدن نیز استفاده کرد. به هر حال باید منتظر بررسی های بیشتر و تست انسانی این میکورچیپ ها باشیم.
+ برای مطالعه مقاله کامل می توانید به وبسایت مدرسه پزشکی سنت لوییس دانشگاه واشنگتن (اینجا) مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید