Roborace اولین مسابقه اتومبیل رانی بدون سرنشین با خودروهای Nvidia

You are currently viewing Roborace اولین مسابقه اتومبیل رانی بدون سرنشین با خودروهای Nvidia

NVIDIA که چند سال پیش تلاش هایی برای ورود به بازار خودرو داشت، امروز در کنفرانس فناوری های پردازش تصویر خبری را منتشر کرد که بسیار از تولید کارت های گرافیک ماجراجویانه تر است و باعث شگفتی همگان شده است، تولید خودروی مسابقه ای بدون راننده.
Jen-Hsun Huang مدیر عامل شرکت انویدیا در این کنفرانس به صورت رسمی این خبر را منتشر کرد و از برنامه این غول کارت گرافیک جهان برای برگزاری مسابقات اتومبیل رانی رباتیک موسوم به Roborace خبر داد. به طور خاص، این شرکت از فناوری کارت گرافیک Drive PX 2 با خنک کننده مایع که در نمایشگاه CES قبلی رونمایی شد، به عنوان مغز متفکر این خودروهای مسابقه ای استفاده می کند.
Roborace شامل ده تیم است که هر یک دو خودروی مبتنی بر سامانه کنترلی NVIDIA دارند، مدت زمان مسابقه نیز حداکثر یک ساعت است. Drive PX 2 که مغز این سامانه هدایت خودروست، شامل بخش ها و سنسورهای مختلفی نظیر رادار، GPS، لایدار، چند دوربین و سنسورهای با کیفیت بالای نقشه خوانی است. نکته جالب توجه دیگر در Drive PX 2 این است که هر چه مدت زمان رانندگی بیشتر باشد و خودرو بیشتر حرکت کند، این سیستم خودآموزی می کند و با گذشت زمان بهبود می یابد.
بنا بر اعلام رسمی انویدیا، خودروی همه تیم ها یکسان و تولید این شرکت است و رقابت اصلی بین نرم افزارهای ساخته شده توسط تیم های مختلف برای کنترل خودروهاست.

اولین دوره مسابقات Roborace از سپتامبر سال جاری میلادی آغاز می شود.

منبعمنبع

دیدگاهتان را بنویسید