شبیه تر از همیشه به انسان، جیاجیا ربات انسان نما

You are currently viewing شبیه تر از همیشه به انسان، جیاجیا ربات انسان نما

تیم تحقیق و توسعه رباتیک دانشگاه علوم و فناوری چین ربات انسان نمای جدیدی با نام جیاجیا (Jia Jia) را رونمایی کردند. رباتی که در نگاه اول شباهت بسیار زیاد آن به انسان، توجه هر بیننده ای را جلب می کند. جیاجیا می تواند حرف بزند، به رفتارهای اطرافیانش واکنش هایی مانند تغییر در حالات چهره در شرایط مختلف نشان دهد و حتی در هنگاه عکس گرفتن ژست بگیرد. حتی هنگامی یکی از حضار در مراسم رونمایی از ربات سعی در گرفتن عکس از جیاجیا داشت، او گفت:  «برای گرفتن عکس خیلی به من نزدیک نشو، چون صورتم توی عکس چاق به نظر میرسه!»
طراحان این ربات انسان نما سه سال برای آن وقت گذاشته اند و بخش از اعظمی از این زمان را صرف طراحی حرکت دهان جیاجیا در هنگام صحبت کردن، گردش طبیعی چشم ها، حرکت اعضای بدن، واکنش های چهره و سخن گفتن کرده اند. البته هنوز جزییاتی آرمانی مانند خنده و گریه در این ربات شبیه سازی نشده و شاید این تغییرات را بتوانیم در نسخه دوم جیا جیا ببینیم.
مطالعات برای ارتقا و پیشرفت در واکنش های چهره این ربات انسان نما هنوز ادامه دارد و چِن ژیاوپینگ رهبر این تیم طراحی جیاجیا از امید تیمش برای طراحی واکنش های چهره قوی تر همراه با درک عمیق تر ربات از محیط اطراف همراه با واکنش های بهتر در تقابل با انسان ها گفته و تاکید کرده این ربات بی قیمت است و تیمش هیچ برنامه برای تولید انبود این ربات ندارد.

منبعمنبع

دیدگاهتان را بنویسید