سریال جوخه برادران ، شاهکاری که حتما باید دید

You are currently viewing سریال جوخه برادران ، شاهکاری که حتما باید دید

جوخه برادران (Band of Brothers) مینی سریالی فوق العاده خوش ساخت و جذاب، تولید شده در سال ۲۰۰۱ میلادی است که سرنوشت سربازان گردان ۵۰۶ لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش امریکا در جنگ جهانی دوم را روایت می کند. شاید معرفی سریالی که در سال  ۲۰۰۱ ساخته شده است، امروز، حدود ۱۵ سال پس از ساخت آن دیر باشد اما با توجه به بالا گرفتن تب سریال های پرطرفداری نظیر افسار گسیختن (Breaking Bad)، بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، شرلوک (Sherlock) و … در سال های اخیر، کم نیستند کسانی که سریال جوخه برادران را ندیده اند.

حدود دو سال پیش، زمانی که به دعوت یکی از دوستان قصد تماشای این سریال را داشتم، با نگاهی گذرا به داستان سریال و البته تعداد کم قسمت های آن، شامل یک فصل ۱۰ قسمتی، تصمیم به تماشای سریال دکستر (Dexter) شامل ۸ فصل ۱۲ قسمتی، گرفتم. هر چند سریال دکستر نیز فوق العاده جذاب و دیدنی است و تماشای این سریال را نیز به شما پیشنهاد می کنم، اما فعلاً دیدن جوخه برادران در اولویت است! دستِ آخر چند ماه پیش، فرصتی دست داد و امکان تماشای جوخه برداران ایجاد شد. سریالی بسیار قوی، دیدنی و زیبا که واقعاً لایق تمامی تمجیدها و جوایزی است که به دست آورده.

جوخه برادران مینی سریالی ۱۰ قسمتی است که در سال ۲۰۰۱ میلادی، توسط شبکه HBO و با هزینه ای حدود ۱۲۵ میلیون دلار (حدود ۱۲٫۵ میلیون دلار برای هر قسمت) ساخته شده است. زمان هر قسمت این سریال حدوداً ۷۵ دقیقه و زمان کل این سریال ۷۰۵ دقیقه است. تهیه کنندگی اجرایی این سریال هم بر عهده استیون اسپیلبرگ و تام هنکس، دو تن از بزرگان هالیوود بوده است. این سریال با کسب نمره های بالایی نظیر ۹٫۵ از سایت IMDB، نمره ۹۸ از سایت Rotten Tomatoes و ۸۶ از سایت Metacritic در کنار جوایز بسیاری از جشنواره های معتبر نظیر گلدن گلوب و اِمی مورد استقبال بینندگان و منتقدان قرار گرفته است.

خط داستانی سریال جوخه برادران

Band of Brothers که بر اساس کتابی با همین نام نوشته Stephen E. Ambrose ساخته شده است، سرنوشت واقعی گروهان ایزی (Easy Company) از گردانِ ۵۰۶ ِ لشکر ۱۰۱ هوابردِ ارتش امریکا در طول جنگ جهانی دوم، از حمله مشهور روز D-Day تا پایان جنگ و فتح برلین است. این سریال از سال ۱۹۴۲ و دوره های آموزشی گروهان آغاز و با اعزام گروهان ایزی به نبرد، نبردهای مختلف جنگ جهانی دوم و تسلیم شده آلمان ها ادامه می یابد. در ابتدای هر قسمت سریال صحبت های اعضای بازمانده از این گروهان پخش و سپس سریال با محوریت خاطرات سرگرد ریچارد وینترز ادامه پیدا می کند. آشنایی با سربازان، روایت اتفاقات جنگ جهانی دوم، چهره سیاه جنگ، فداکاری ها، ترس ها، غم ها، شادی و بسیاری از احساساتی که تنها در نبرد بزرگی مثل جنگ جهانی رخ داده است را می توان در این سریال به مشاهده نشست.

شاید این سریال به نسبت سریال های امروز، کمی قدیمی باشد اما به جرئت می توان گفت نه تنها جوخه برادران ارزش این دعوت دیر هنگام را دارد، بلکه حتی می توان آن را بیش از یکبار دید و از دیدنش لذت برد.

این پست دارای 2 نظر است

  1. سعيد

    با سلام و خسته نباشيد خدمت شما واقعا عاليه عالي من عاشق سريال هاي رئالم از سريال هايي به سبك گيم اف ترونز بدم نمياد ولي با لذت نگاه نميكنم ، اين سريال شاهكاره منم تازه شروع كردم دارم ميبينم البته به دوستان توصيه ميكنم با زبان اصليشو ببينن كه دوبله ارزش فيلم مياره پايين، بركينگ بد، وست ورلد بهترين سريالي هست كه من ديدم اينم مطمئنن ميره تو ليست مورد علاقم?

    1. آرش

      به نظر منم این سریال یکی از بهترین سریال‌هایی که تا به حال ساخته شده، البته اگه به دیدن سریال‌های مربوط به جنگ جهانی هم علاقه دارید، سریال The Pacific هم گرینه مناسبی برای دیدن هستش. تیم سازنده جوخه برادران، سریال The Pacific رو هم ساختن و اونم از HBO پخش شده.

دیدگاهتان را بنویسید