بررسی نسخه آزمایشی iOS 10 سیستم عامل جدید اپل + ویدیو

You are currently viewing بررسی نسخه آزمایشی iOS 10 سیستم عامل جدید اپل + ویدیو

iOS 10 سیستم عاملی انقلابی و به روز است اپل با در نظر گرفتن نظرات مشکلات کاربران با نسخه های قبلی و نیز بهبود عملکرد همه جانبه آن، در حال توسعه و آماده سازی آن است.

با اینکه اخبار و شایعات پیرامون شرکت اپل حاکی از این است که امسال شاهد تغییرات گسترده ای در آیفون ۷ نسبت به آیفون های قبلی نخواهیم بود، اما این موضوع را نباید به سیستم عامل iOS 10 تعمیم داد. سیستم عاملی که اپل برای نخستین بار آن را در آخرین کنفرانس جهانی توسعه دهندگان رونمایی کرد و نسخه ی آزمایشی آن نیز به تازگی منتشر و در اختیار کاربران قرار داده شده است. سیستم عاملی پیشرفته و خوش ساخت که پیش بینی می شود نسخه نهایی iOS 10 تا پایان سال جاری میلادی منتشر شود.

با اینکه نسخه آزمایشی iOS 10 به طور عمومی منتشر نشده است، اما اگر شما هم عضوی از برنامه نرم افزار های ازمایشی اپل (ABSP) باشید، قادر به دریافت و به روز رسانی سیستم عامل خود هستید. نسخه آزمایشی iOS 10 با دستگاه های آیفون ۵، آیپد مینی ۲ و نسل ششم آیپاد تاچ و مدل های جدیدتر آن ها سازگار است.

قابلیت های سیستم عامل iOS10 :

هرچند در ویدئویی که در ادامه مشاهده می کنید، iOS 10 از جوانب مختلف بررسی و با نسخه ۹ نیز مقایسه شده است، اما اگر خواهیم به برخی از ویژگی های جدید این سیستم عامل اشاره کنیم، موارد زیر قابل توجه هستند:

  • قابلیت حذف نرم افزارهای پیش فرض: با اینکه در واقع تنها اطلاعات شما در نرم افزار حذف می شود و نرم افزار به حالت مخفی در می آید، اما این نخستین بار است که این امکان به آی او اس وارد شده است.
  • Raise to Wake: ابزاری کامل و کارا برای مدیریت زمان و هشدار ها(Notifications)
  • دسترسی سریع به دوربین: کافی صفحه قفل را به سمت چپ بکشید
  • TouchID: اپل با افزودن قابلیت نیاز به فشار دکمه خانه برای باز کردن صفحه، قصد کاهش باز شدن های ناخواسته قفل صفحه را داشته است. در کنار این قابلیت امکان یازگشت به حالت فعلی موجود در گوشی ها هم وجود دارد.
  • Spotlight: با کشیدن پایین نوار هشدار در هر صفحه ای قادر خواهید بود از Spotlight برای جستجو استفاده کنید.
  • صفحه Home: افزودن قابلیت های جدید و نیز تغییر در ساختار این صفحه.
  • و ده ها قابلیت و امکان جذاب و جدید دیگر که میتوانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

قطعاً اپل با ارائه سیستم عامل iOS 10 یک گام رو به جلو برداشته است و این سیستم عامل نسبت به iOS 9 دارای بهبودها و توانمندی های بیشتری است، اما هنوز هم نمی توان به صورت قطعی از همه قابلیت های آن سخن گفت باید منتظر نسخه نهایی آن ماند.

دیدگاهتان را بنویسید