هر آنچه درباره فصل چهارم سریال شرلوک میدانیم

You are currently viewing هر آنچه درباره فصل چهارم سریال شرلوک میدانیم

پس از گذشت بیش از دو سال از نمایش فصل سوم سریال شرلوک ، حالا خبر می رسد که فیلمبرداری فصل چهارم این سریال جذاب در مراحل پایانی است و چیزی به پایان انتظار هواداران برای دیدن مجدد ماجراجویی های شرلوک هولمز و جان واتسون در قاب تلویزیون باقی نمانده است. هر چند در این میان یک تک قسمت از سریال با نام عروس نفرت انگیز به مناسبت کریمس ۲۰۱۶ به نمایش در آمد، اما نمایش آن قسمت نه تنها کافی نبود، بلکه عطش بینندگان و هواداران شرلوک را از قبل بیشتر کرد.

شرلوک هلمز عروس نفرت انگیز

سریال شرلوک ، با بازی بندیکت کامبربچ در نقش شرلوک هولمز و مارتین فریمن در نقش دکتر جان واتسون، بر اساس سری داستان های جنایی مشهور شرلوک هولمز، اثری از سر آرتور کانن دویل، از سال ۲۰۱۰، در فصل های سه قسمتی توسط شبکه بی بی سی تولید و پخش شده است. این سریال که اقتباسی از داستان اصلی به نویسندگی استیون موفات و مارک گاتیس است، مانند داستان کانن دویل، ماجراهای کارآگاهی بسیار باهوش با نام شرلوک هولمز و دستیارش دکتر جان واتسون را در عصر حاضر روایت می کند.

زمان پخش فصل چهارم سریال شرلوک

هرچند هنوز زمان و اطلاعات دقیقی از نمایش فصل جدید این سریال در دسترس نیست، اما با توجه به آغاز فیلمبرداری این سریال در بهار گذشته، پیش بینی می شود، این فصل هم مثل سه فصل قبلی، در روزهای آغازین سال نو میلادی، به روی آنتن برود. یکشنبه ۱ ژانویه ۲۰۱۷، تاریخ احتمالی نمایش اولین قسمت است و ۸ و ۱۵ ژانویه هم زمان نمایش دو قسمت بعدی است.

به رسم سال های گذشته، سریال شرلوک، امسال هم در کامیک-کان، گردهمایی علاقه مندان به فیلم و سریال، شرکت خواهد کرد و احتمالاً شاهد انتشار اسامی سه قسمت فصل جدید خواهیم بود. اسامی فصل های قبلی هم به همین شکل منتشر شده بودند: «بانو/سگ جهنمی/سقوط» برای فصل دوم و «موش/عروسی/تعظیم» برای فصل سوم. هرچند حضور بندیکت کامبربچ و مارتین فریمن در این گردهمایی قطعی نیست اما احتمالاً شاهد حضور کامبربچ در این گردهمایی خواهیم بود، چراکه فیلم سینمایی Dr. Strange ساخته کمپانی مارول، از او به زودی اکران خواهد شد.

Doctor Strange

داستان فصل چهارم شرلوک از چه قرار است؟

از خط داستانی این فصل اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سازندگان، پس از مقابله شرلوک هولمز با موریارتی و مگنِسِن در فصول قبلی، در این فصل علاوه بر حضور موریارتی، که در انتهای فصل سوم مشاهده شد، شاهد حضور یکی دیگر از چهره های شرور داستان های شرلوک هولمز خواهیم بود. توبی جونز (Toby Jones) بازیگر انگلیسی که سابقه نامزدی برای دریافت جوایز گلدن گلوب و اِمی را در کارنامه دارد، بازیگر این نقش خواهد بود. استیون موفات نویسنده قسمت دوم فصل چهارم از سریال ، تأیید کرد که قصد دارد یکی دیگر از چهره های شرور آرتور کانن دویل را زنده کند.

من از نقشی که در سریال شرلوک ایفا خواهم کرد، بسیار شگفت زنده هستم و شیفته آن شده ام.
توبی جونز

توبی جونز در سریال شرلوک هولمز

صحبت های استیون موفات درباره این فصل نیز جالب توجه است، فصلی که در آن شاهد اتفاقات احساسی خواهیم بود. با توجه به روند سریال و احتمال بسیار زیاد ساخت فصل پنجم، احتمال مرگ شرلوک و واتسون بسیار کم است اما این موضوع درباره مایکرافت و مری، صدق نمی کند. این نکته که مری در داستان اصلی شرلوک می میرد هم دلیلی بر این است که تراژدی فصل چهارم از دست دادن او باشد. هرچند استیون موفات در مصاحبه با مجله Entertainment Weekly تأکید کرده که قرار نیست همه چیز در سریال شرلوک مشابه داستان اصلی باشد.

جان با زنی ازدواج می کند که شرلوک او را دوست دارد اما شایشته ستایش نیست! سپس همه چیز نابود می شود.
استیون موفات

اشاره به زمان مرگ مایکرافت در قسمت عروس نفرت انگیز هم دلیلی برای احتمال مرگ اوست. دلیلی که چندان قابل قبول به نظر نمی رسد اما امکانش هرگز رد و یا تأیید نشده است.

فصل چهارم سریال شرلوک هولمز

انتشار تصاویر صحنه های فیلم برداری فصل ۴، که در آن فرزند جان و مری به دنیا آمده است، خبر از جهشی زمانی در سریال را می دهد. جهشی که معلوم نیست از ابتدای فصل (مانند ابتدای فصل دوم) آغاز می شود و یا در جریان قسمت های سریال. برای فهمیدن همه ی این اتفاقات و حوادثی که ما از آن بی خبریم، راهی جز صبر وجود ندارد و باید تا زمان نمایش سریال منتظر ماند.

ما قصد داریم آن ها ( شرلوک و جان) را در شرایط سختی قرار دهیم، این اتفاقات بیش از یک برانگیختگی احساسی است. امیدواریم مثل همیشه همه چیز در شرلوک جذاب و سرگرم کننده باشد. کاری انجام دوباره اش سخت است، شاید این کلمه مناسبی است؟ یک سریال سخت تر!
استیون موفات، مصاحبه با مجله Entertainment Weekly

امتیاز ۹٫۳ از ۱۰ سایت IMDB و ۹۱ از ۱۰۰ سایت Rotten Tomatoes نیز تأییدی بر محبوبیت و کیفیت سریال شرلوک است. اگر هنوز این سریال زیبا و جذاب را ندیده اید، وقت را از دست ندهید و هر چه زودتر ۱۰ قسمتی که از این سریال منتشر شده است را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید