Cozmo ربات هوشمند با قابلیت تشخیص چهره و احساسات

You are currently viewing Cozmo ربات هوشمند با قابلیت تشخیص چهره و احساسات

Cozmo رباتی هوشمند است که از فناوری جدیدی موسوم به Emotion Engine بهره می برد. هوش مصنوعی این ربات به گونه ای طراحی شده است که از تشخیص چهره و پاسخ افراد به محرک های خارجی برای توسعه خود استفاده می کند.

شرکت Anki، توسعه دهنده ربات Cozmo ، در مرحله اول قابلیت انجام بازی، تشخیص چهره و توسعه پذیری از محیط خارجی در این ربات قرار داده است و توانایی بیشتری نیز برایش در نظر گرفته است که به زودی به قابلیت های Cozmo  افزوده خواهد شد. از طرفی با به روز رسانی نرم افزار اختصاصی Coz,o، که قابل نصب روی گوشی های هوشمند است، مهارت ها، بازی ها و قابلیت های ربات نیز افزایش می یابد.

برنامه نویسی و کنترل آسان Cozmo با SDK اختصاصی

این شرکت اعلام کرده در ماه اکتبر سال جاری میلادی، همزمان با آغاز فروش ربات، نسخه آزمایشی کیت توسعه نرم افزاری (SDK)، مخصوص Cozmo را در اختیار سازندگان و علاقه مندان قرار خواهد داد. به کمک SDK کاربران قادر خواهند تنها با نوشتن چند خط برنامه، کارهای پیچیده ای را با ربات انجام دهند.

Hanns Tappeiner یکی از بنیانگذاران شرکت Anki، در کنفرانسی در سان فرانسیسکو، نمونه ای از کاربرد SDK برای دادن برنامه به ربات را به نمایش گذاشت. او نشان داد کهچگونه Cozmo تنها با یک خط برنامه، می تواند دور یک بلوک بچرخد و آن را از زمین بلند کند. در  پشت صحنه، همین برنامه یک خطی، فرمانی برای بارگذاری صدها خط برنامه دیگر را صادر می کند که به ربات امکان تشخیص موانع و نقشه برداری راه، برای انتخاب بهترین روش انجام کار را میدهد.

ربات هوشمند Cozmo

سازندگان و توسعه دهندگان می توانند با استفاده از SDK اختصاصی Cozmo، بدون نیاز به آشنایی با زبان ماشین و دانش رباتیک، گستره وسیعی از اعمال پیچیده را با ربات انجام دهند.

این ربات از ماه اکتبر سال جاری با قیمت ۱۶۰ دلار به بازار خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید