Gorilla Glass 5 ، نسل جدید لایه های محافظ نمایشگر

You are currently viewing Gorilla Glass 5 ، نسل جدید لایه های محافظ نمایشگر

شرکت Corning تولید کننده لایه های شیشه ای محافظ صفحه نمایشگر، موسوم به Gorilla Glass، به طور رسمی نسل پنجم محصولاتش را رونمایی کرد. Gorilla Glass 5 نسل جدیدی از شیشه های محافظ نمایشگری است که نسل های قبلی آن، در اکثر گوشی های هوشمند به کار رفته اند و شرکت های بزرگ تولید کننده تلفن های هوشمند نظیر سامسونگ، مایکروسافت، ال جی، اچ تی  سی، سونی، لنوو، هواوی، شیائومی و … از Gorilla Glass برای محافظت از نمایشگر محصولاتشان استفاده کرده اند.

مقاومت در مقابل سقوط از فاصله ۱٫۶ متری با Gorilla Glass 5

بنا بر آمار منتشر شده توسط شرکت Corning، بیش از ۸۵ درصد از دارندگان گوشی های هوشمند، حداقل سالی یکبار گوشی از دستشان می افتد. جالب اینجاست که ۵۵% از دارندگان گوشی های هوشمند گفته اند که حداقل سالی سه بار و یا بیشتر گوشی هایشان می افتد. ۶۰ درصد از این کاربران گفته اند که گوشی هایشان از ارتفاعی بین شانه و کمرشان سقوط می کند

همین موضوع باعث شده است که پژوهشگران شرکت Corning درباره تولید شیشه هایی با مقاومت بیشتر در برابر سقوط از ارتفاع، تحقیق کنند. نتایج این تحقیقات منجر به تولید نسل جدیدی از شیشه های محافظ شده است که Gorilla Glass 5 نام گرفته است و در ۸۰ درصد اوقات در برابر سقوط از ارتفاع ۱٫۶ متری مقاوم است. قابلیت مقاومت در برابر سقوط از این ارتفاع و مقاومت این شیشه های محافظ در برابر خط و خش اجسام خارجی، قابلیت هاییست که در کنار عدم کاهش حساسیت لمسی و کیفیت تصویر نمایشگرها، ویژگی های اصلی نسل پنجم Gorilla Glass را تشکیل می دهند.

هرچند در حال حاضر Gorilla Glass 5 به صورت تجاری در اختیار شرکت های تولید کننده قرار داده شده است اما انتظار می رود اولین گوشی های دارای این محافظ صفحه در ماه های پایانی سال جاری میلادی وارد بازار شوند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید