Mi Notebook Air اولین لپ تاپ کمپانی شیائومی

You are currently viewing Mi Notebook Air اولین لپ تاپ کمپانی شیائومی

شیائومی با رونمایی از اولین لپ تاپش با نام Mi Notebook Air رسماً وارد بازار رایانه شد. ورود این کمپانی چینی با معرفی لپ تاپ ویندوزی Mi Notebook Air در دو مدل و با طراحی و نامی مشابه Apple Macbook Air خبری جذاب برای طرافداران ویندوز است، خصوصاً ان ها که به دنبال لپ تاپی با طراحی Macbook و سیستم عامل ویندوز ۱۰ هستند.

Mi Notebook Air در دو مدل ۱۳٫۳ و ۱۲٫۵ اینچی وارد بازار خواهد شد که طراحی و ظاهر هر دوی آن ها مشابه و سیستم عامل آن ها نیز مایکروسافت ویندوز ۱۰ است. عدم استفاده از لوگوی شرکت در پشت نمایشگر لپ تاپ، یکی نکات قابل توجه در طراحی آن هاست. بدنه نازک، نمایشگر ۱۰۸۰p، دوربین وبکم ۱ مگاپیکسلی، نور پس زمینه صفحه کلید و پورت USB Type-C نیز از دیگر ویژگی های مشترک هر دو لپ تاپ است. همچنین هر دو مدل در رنگ های نقره ای و طلایی طراحی شده اند.

Mi Notebook Air

مشخصات فنی لپ تاپ های Mi Notebook Air

مدل ۱۳٫۳ اینچی Mi Notebook Air که حالا پرچمدار لپ تاپ های شیائومی محسوب می شود، دارای پردازشگر اینتل Core i5-6200U موسوم به Skylake-U (دو هسته، با فرکانس ۲٫۳ تا ۲٫۷ گیگاهرتز)، پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce 940MX با حافظه رم ۱ گیگابایتی GDDR5، رم ۸ گیگابایتی، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگاباتی SSD، دو پورت USB 3، یک پورت HDMI و باتری ۴۰Wh است. به گفته شیادومی این باتری قادر به شارژدهی ۹٫۵ ساعته لپ تاپ است و از طریق پورت USB-C تنها در نیم ساعت، ۵۰ درصد شارژ می شود. وزن این مدل ۱٫۲۸ کیلوگرم و ضخامت آن ۱۴٫۸ میلی متر است.

مدل ۱۲٫۵ اینچی لپ تاپ Mi Notebook Air نیز دارای پردازشگر اینتل Core M3، رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی SSD، یک پورت SSD و یک پورت HDMI است. وزن این لپ تاپ ۱۰٫۷ کیلوگرم و ضخامت آن تنها ۱۲٫۹ میلی متر است.

Mi Notebook Air از ۲ آگوست سال جاری میلادی با قیمت های ۴۹۹۹ یوان (۷۵۰ دلار) و ۳۴۹۹ یوان (۵۲۵ دلار) وارد بازار چین خواهد شد. شیائومی هنوز خبری توضیحی درباره قیمت و زمان فروش جهانی این لپ تاپ ها نداده است.

منبع: Cnet

دیدگاهتان را بنویسید