کاهش شدید فروش مایکروسافت لومیا در سه ماه گذشته

You are currently viewing کاهش شدید فروش مایکروسافت لومیا در سه ماه گذشته

هرچند هنوز مایکروسافت آمار رسمی فروش گوشی هوشمند لومیا در سه ماه گذشته را منتشر نکرده است، اما بر اساس داده های ارائه شده در گزارش مالی این شرکت به کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (SEC) می توان تعداد آن را به دست آورد.

بنا بر این گزارش، مایکروسافت در سال مالی ۲۰۱۶ ( از ۱ جولای ۲۰۱۵ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶) مجموعاً ۱۳٫۸ میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند Lumia فروخته است. طبق گزارشات قبلی، این شرکت در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۶، ۵٫۸ میلیون دستگاه، در سه ماهه دوم ۴٫۵ میلیون دستگاه و در سه ماهه سوم ۲٫۳ میلیون دستگاه لومیا به فروش رسانده است. با توجه به این اعداد، مایکروسافت در سه ماه آخر سال مالی ۲۰۱۶ (سه ماه گذشته) موفق به فروش تنها ۱٫۲ میلیون لومیا شده است.

کاهش پی در پی فروش لومیا در شش ما گذشته

این آمار نشان دهنده کاهش پی در پی فروش گوشی های هوشمند ردموندی هاست. کاهش فروشی که در سال جاری میلادی سرعت بیشتری گرفته و در شش ماه گذشته، هر سه ماه کاهش حدوداً ۵۰ درصدی را تجربه کرده است. روندی که در صورت ادامه، قادر است بخش تولید موبایل مایکروسافت را به تعطیلی بکشاند.

تعداد محدود مدل های گوشی های لومیا و عدم تولید مدل های جدید در سال جاری در کنار ورود شرکت هایی نظیر Acer  و HP به تولید گوشی های مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل، از عوامل اصلی کاهش فروش گوشی های لومیاست.

منبع: SEC

دیدگاهتان را بنویسید