برگزاری جشن ثبت ۵۰۰هزارمین مقاله فارسی ویکی‌پدیا

You are currently viewing برگزاری جشن ثبت ۵۰۰هزارمین مقاله فارسی ویکی‌پدیا

به مناسبت عبور تعداد مقالات فارسی دانشنامه‌ی ویکی‌پدیا از مرز نیم میلیون، این دانشنامه‌ با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، جشنی را برگزار خواهد کرد.

مطمئناً هیچ کاربر اینترنتی در ایران و حتی جهان را نمی توان پیدا کرد که دستِ کم یکبار از دانشنامه‌ی ویکی‌پدیا استفاده نکرده باشد. بزرگترین دانشنامه‌ی رایگان جهان که براساس آمار منتشر شده در وبسایت Alexa ، ششمین سایت پربازدید جهان و هفتمین سایت پربازدید ایران است.

بدون شک مراسم‌هایی از این دست، نه تنها به رشد و توسعه بخش فارسی ویکی‌پدیا کمک می کند، بلکه امکان آشنایی بیشتر کاربرانی این سایت، بررسی نقاط قوت و ضعف و راهکاری های بهبود وضعیت بخش فارسی را فراهم می آورد.

این جشن که ۱۵ مرداد با حضور کاربرانی ایرانی ویکی‌پدیا در محل تالار قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به آدرس تهران، بزرگراه شهید حقانی، کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر کاربران اینترنتی با ویکی‌نویسی است.

برنامه های جشن ۵۰۰هزارمین مقاله فارسی ویکی‌پدیا

این مراسم از ساعت ۱۵ روز جمعه، ۱۵ مرداد، آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۹ ادامه می‌یابد. براساس برنامه رسمی منتشر شده در صفحه اختصاصی این رویداد در وبسایت ویکی‌پدیا، تشریح وضعیت کلی ویکی‌پدیای فارسی و آمار ۵۰۰هزار مقاله، بررسی زبان ویکی‌پدیای فارسی از نظر ویرایشی، تشریح پروژه‌ی کتابخانه‌ی ویکی‌پدیا در ویکی‌پدیای فارسی توسط کاربران ایرانی سایت، نمایش پیغام جیمی ولز (بنیانگذار و رییس ویکی‌پدیا) به مناسب ۵۰۰هزارمین مقاله ویکی‌پدیای فارسی، سخرانی میهمان ویژه برنامه که البته هنوز نامش منتشر نشده است و بریدن کیک ۵۰۰هزار مقاله و پذیرایی بخش های اصلی این مراسم هستند.

در انتهای مراسم نیز یکی از کاربران ویکی‌پدیای فارسی در بخشی با عنوان حاشیه‌هایی مهم‌تر از متن، به بررسی موضوع ویکی‌پدیای فارسی و فرهنگ مدارا/میانه‌روی در جامعهٔ دانشگاهی ایران می پردازد.

شایان ذکر است حضور در این مراسم برای عموم آزاد و رایگان است.

این پست دارای 3 نظر است

  1. ویکی پدیا فارسی

    درود بر شما
    لطفا برای دیدن عکس های این مراسم به لینک زیر مراجعه فرمایید
    با سپاس

    1. آرش

      ممنون از اطلاع رسانی شما

  2. ویکی پدیا فارسی

    درود بر شما
    می توانید بابت دیدن گالری این رویداد عظیم به لینک زیر مراجعه نمایید :
    با سپاس
    آدرس لینک :
    goo.gl/xNfVxo

دیدگاهتان را بنویسید