جشن تولد چهار سالگی مریخ نورد کنجکاوی با انتشار بازی Mars Rover توسط ناسا

You are currently viewing جشن تولد چهار سالگی مریخ نورد کنجکاوی با انتشار بازی Mars Rover توسط ناسا

Mars Roverچهار سال از آغاز مأموریت مریخ نورد کنجکاوی ناسا در سیاره سرخ می گذرد، ناسا به همین مناسبت یک بازی دو بعدی ساده با نام Mars Rover را منتشر کرده است.

Mars Rover یک بازی دو بُعدی، با گرافیکی ساده است که مأموریت جستجوی آب در مریخ را شبیه سازی می کند. در این بازی کاربر هدایت مریخ نورد کنجکاوی را در سطح رخ مریخ بر عهده دارد. مسیری که پر از صخره ها، شیب ها و چاله های کوچک و بزرگ است، ناهمواری هایی که اگر از آن ها به آرامی و با مهارت گذر نشود، با عث شکسته شدن چرخ های مریخ پیما می شود و مأموریت ناتمام باقی می ماند.

جشن تولد چهار سالگی مریخ نورد کنجکاوی

در حقیقت جستجوی آب تنها مأموریت مریخ نورد کنجکاوی نیست، جستجوی آثار حیات به کمک بررسی شیمیایی مواد و عناصر تشکیل دهنده خاک و صخره های مریخ، با استفاده از قابلیت های پیشرفته این مریخ نورد، مأموریت اصلی آن است.

ثبت انواع تصاویر از سطح کره مریخ، ضبط ویدیو، تشخیص عناصر شیمیایی خاک مریخ، برسی شکل کریستال ها و لایه های معدنی سنگ های مریخ، نمونه برداری از خاک و سنگ ها، طیف سنجی جرمی، کراماتوگرافی گازی، طیف سنجی لیزری و کانی شناسی برخی از مهم ترین قابلیت های پیشرفته ترین مریخ نورد ناساست.

هر چند در مرحله ی اول مدت زمان مأموریت مریخ نورد کنجکاوی ۲ سال در نظر گرفته شده بود، اما حالا پس از گذشت چهار سال از آغاز سفر این خودروی پیشرفته در سیاره ی چهارم، هنوز هم این مسافرت ادامه دارد…

mars-rover-gameplay

بازی Mars Rover در واقع هدیه ی جشن تولد ناسا برای علاقه مندان به فضا، مریخ و مریخ نورد کنجکاوی است. Mars Rover علاوه بر دو سیستم عامل اندروید (اینجا) و iOS (اینجا)، برای رایانه های دسکتاپ هم ارانه شده و به کمک مرورگر در این صفحه، قابل اجراست.

منبع: NASA و ویکیپدیا

دیدگاهتان را بنویسید