افتتاح بزرگترین رویداد ورزشی جهان، المپیک ۲۰۱۶ ریو

You are currently viewing افتتاح بزرگترین رویداد ورزشی جهان، المپیک ۲۰۱۶ ریو

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۶ ریو ، ساعت ۸ غروب به وقت برزیل (۳:۳۰ بامداد به وقت ایران) در حضور هزارن نفر از علاقه مندان به ورزش در ورزشگاه ماراکانای ریودوژانیرو برزیل آغاز شد.

پس از ماه ها برنامه ریزی، آماده سازی و ساخت و ساز، بیست و هشتمین دوره مسابقات المپیک، با حضور بیش از یازده هزار ورزشکار از ۲۰۷ کشور جهان، از امروز آغاز شد. آغازی که نقطه ی پایانی بر همه حواشی پیرامون دهکده المپیک و حتی اعتراضات خیابانی مخالفان در برزیل است و حالا نگاه همه ی دنیا به ورزشکاران، توزیع مدال ها و نتایج این مسابقات معطوف خواهد شد.

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۶ ریو ، با نورافشانی، اجرای نمایش های زیبا، مراسم روشن کردن مشعل المپیک و رژه کاروان های کشورهای شرکت کننده انجام شد. مراسمی که گفته می شود علاوه بر هزاران نفر از حاظران در ورزگاه، بیش از ۳ میلیارد نفر در سراسر دنیا، آن را به صورت زنده و مستقیم مشاهده کرده اند. البته خالی بودن برخی از صندلی های ورزشگاه ماراکانا از نکات قابل توجه این مراسم بوده است.

[metaslider id=1975]

رژه کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو

کاروان المپیک ایران با پرچمداری زهرا نعمتی و با لباس های جدید در مراسم افتتاحیه المپیک، رژه رفتند. رژه ای که با حضور همه ی اعضای کاروان المپیکی ایران، به جز سه بازیکن سرشناس تیم ملی والیبال سعید معروف، شهرام محمودی و محمد موسوی انجام شد.

مراسم افتتاحیه المپیک 2016 ریو
زهرا نعمتی پرچمدار کاروان المپیک ایران

عدم حضوری که پس از پایان حواشی طراحی لباس ها، حاشیه ای جدید در کاروان المپیک ایران ایجاد کرده است. در حالی که برترین ورزشکاران جهان، حضور در مراسم رژه کاروان المپیک کشورشان را افتخاری بسیار بزرگ می دانند، برخی از اهضای کاروان ایران ترجیح دادند مراسم افتتاحیه را با تبلت تماشا کنند.

المپیک 2016 ریو

به عنوان مثال رافائل نادال، ابرستاره تنیس اسپانیا، حتی با مصدومیت هم المپیک را از دست نداد و پرچمدار کشورش در این مسابقات بود، ویا اندی ماری، دیگر ابرستاره تنیس جهان، پرچمدار کاروان بریتانیا در مراسم رژه بود.

المپیک ریو که از امروز رسماً آغاز شده است، ۱۴ روز به طول خواهد انجامید و در این مدت ورزشکاران برتر ۲۶ رشته ی المپیکی، از کشورهای مختلف با هم رقابت می کنند.

برای دریافت اخبار خاص و حواشی این رویداد بزرگ، پوشش خبری ویژه اِی پی بلاگ از مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو را دنبال کنید.

المپیک 2016 ریو

دیدگاهتان را بنویسید