QuadRooter چهار آسیب امنیتی خطرناک برای دستگاه های دارای چیپست کوالکام

You are currently viewing QuadRooter چهار آسیب امنیتی خطرناک برای دستگاه های دارای چیپست کوالکام

QuadRooter نام مجموعه ای از چهار آسیب امنیتی و خطرناک است که گوشی ها و تبلت های دارای چیپست های تولید شده توسط شرکت کوالکام را تهدید می کند.

اگر چیپست گوشی هوشمند و یا تبلت شما یکی از محصولات شرکت کوالکام است، باید بسیار مراقب باشید، چراکه نقص امنیتی موجود در این چیپست ها ممکن است برایتان دردسر ساز شود. چهار آسیب امنیتی که با نام QuadRooter معرفی شده اند، به هکرها اجازه می دهند بدون آگاهی شما وارد ریشه (root) گوشی شما شوند و همه اطلاعات شما را به سرقت بببرند و کنترل گوشی را از دست شما خارج کنند.

در حال حاضر بیش از ۱٫۴ میلیارد گوشی و تبلت دارای چیپست کوالکام در بازار فعال هستند. تخمین زده می شود بیش از ۹۰۰ میلیون نفر در سطح جهان از این دستگاه ها استفاده می کنند که بسیاری از پرچمداران و گوشی های قدرتمند شرکت های بزرگ نظیر Nexus، HTC 10، LG G5، مدل های مختلف Galaxy S7 و … در بر می گیرد. تمامی این گوشی ها در مقابل QuadRooter آسب پذیر هستند. کافی است یک نرم افزار معمولی که توسط هکر به بدافزار آلوده شده است را نصب کنید و راه را برای نفوذ باز کنید.

راهکار مقابله با آسیب امنیتی QuadRooter

QuadRooterتا به امروز وصله ی امنیتی سه مورد از این چهار آسیب امنیتی منتشر شده و وصله ی انیتی آخرین مورد نیز در حال تکمیل است. کاربران گوشی های گوگل نکسوس این وصله ها را دریافت کرده اند و تقریباً خطر برای آن ها رفع شده است، اما شرکت هایی نظیر سامسونگ، اچ تی سی و ال جی که نسخه های سفارشی سازی شده اندروید را ارئه می دهند، هنوز به روز رسانی امنیتی اختصاصی QuadRooter را منتشر نکرده اند. موضوعی که با توجه به سختی آماده سازی و همگام سازی با محصولات این شرکت ها، ممکن است زمان بر باشد. از طرفی بسیاری از محصولات دارای چیپست های کوالکام، قدیمی تر هستند و به روز نمی شوند. به همین دلیل بسیاری از گوشی ها و تبلت ها در معرض خطر نفوذ قرار دارند.

در حال حاضر تنها راه جلوگیری از آلوده شدن به بدافزارهای مربوط به QuadRooter دانلود نرم افزاره او فایل های مورد نیاز از فروشگاه گوگل پلی است. همچنین اگر در چند روز گذشته فایل مشکوکی را نصب کرده اید، می توانید از اسکنر QuadRooter برای آگاهی از وضعیت گوشی خود و اطمینان از آلوده نبودن به بدافزار استفاده کنید. (دانلود اسکنر از فروشگاه گوگل پلی)

منبع: Checkpoint

دیدگاهتان را بنویسید