Exynos 8895 نسل جدید تراشه های تولیدی شرکت سامسونگ

You are currently viewing Exynos 8895 نسل جدید تراشه های تولیدی شرکت سامسونگ

Exynos 8895شرکت سامسونگ مراحل آزمون نسل جدید تراشه های موبایل تولیدی خودش با نام Exynos 8895 را آغاز کرده است. نسل جدیدی که یک جهش بزرگ در تولید تراشه های موبایل است.

در حالی که تراشه های Exynos 7420 و ۸۸۹۰ در دو فبلت Note 5 و ۷ معماری ۱۴ نانومتری دارند، Exynos 8895 با معماری ۱۰ نانومتری، دوره ای جدید در تولید تراشه های موبایل را آغاز کرده است.

افزایش کارایی در کنار کاهش شدید توان مصرفی از ویژگی های این تراشه است. تراشه ای که هر هسته ی پردازگر مرکزی سوار بر آن، قادر به پردازش تا فرکانس ۴٫۰ گیگاهرتز است، این رقم به نسبت نسل قبلی تراشه های تولیدی سامسونگ، Exynos 8890، با سقف فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتز، افزایش ۳۰ درصدی کارایی را نشان می دهد.

البته این فرکانس ها حداکثر کارایی این تراشه هستند و معمولاً در گوشی ها مورد استفاده قرار نمی گیرند، اما همین افزایش ۳۰ درصدی، پتانسیل تراشه های ۱۰ نانومتری را نشان می دهد.

Exynos 8895 قدرتمندتر از Snapdragon 830

از سویی دیگر شرکت کوالکام هم در حال حاضر مشغول به تولید نسل جدید پرچم دار تراشه هایش، Snapdragon 830 است که البته هنوز مشکلاتی نظیر گرم شدن دارد و تولید آن به مرحله ی نهایی نرسیده است. Snapdragon 830 سقف فرکانس ۳٫۶ گیگاهرتزی دارد که به نسبت Exynos 8895، ۰٫۴ گیگاهرتز کمتر است.

هنوز برای قضاوت درباره رقابت تراشه های سامسونگ و کوالکام زود است و باید منتظر نتایج نهایی آزمون های هر دو تراشه ماند و دید که سامسونگ از این تراشه ۱۰ نانومتری در کدام یک از پرچمدارانش استفاده می کند. Galaxy S8، Note 8 و یا هر گوشی دیگری که دارای تراشه ۱۰ نانومتری باشد، به خودی خود پرچمدار نسل جدیدی از تراشه های موبایل خواهد بود.

منبع: Phonearena

دیدگاهتان را بنویسید