DuoSkin تتویی زیبا که قادر به کنترل رایانه و گوشی هوشمند شماست

You are currently viewing DuoSkin تتویی زیبا که قادر به کنترل رایانه و گوشی هوشمند شماست

یک تیم تحقیقاتی شش نفره متشکل از پژوهشگران آزمایشگاه رسانه‌ی مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) و بخش تحقیقات شرکت مایکروسافت، نوعی تتوی فلزی با نام DuoSkin را طراحی کرده‌اند که به جز زیبایی، قابلیت های منحصربفردی دارد.

DuoSkin تتوی فلزی موقتی است که قابلیت‌هایی نظیر کنترل رایانه و گوشی‌های هوشمند، تبدیل پوست به یک پد لمسی، دکمه و یا نوار لغزنده را دارد. همچنین به کمک این تتوی بی نظیر می‌توان از پوست به عنوان صفحه نمایش وضعیت دمای بدن استفاده کرد. همچنین با استفاده از DuoSkin می‌توان روی پوست داده ذخیره کرد و با استفاده از گوشی‌های هوشمند و یا هر دستگاه دیگری که مجهز به فناوری NFC باشد، داده‌ها را خواند.

DuoSkin یک مد زیبا و فناورانه

سیدنی هسین-لیو کائو، دانشجوی دکترای تخصصی (PhD)  در مؤسسه تحقیقاتی ماساچوست، در ویدیوی بالا اساس این پروژه را بیان می‌کند. کائو تشریح می‌کند که این تتوی فلزی موقت زیبا، روندی رو به رشد و یک فرصت استثنایی برای تولید مدهایی است که چیزی بیش از ابزار تزیینی هستند و قابلیت عملکردی مفید را ارئه می‌دهند.

او اشاره می‌کند که در کشور تایوان فرهنگی خاص برای لوازم آرایشی و مدهای خیابانی وجود دارد، به گونه‌ای که هر کسی می‌تواند در کمترین زمان و قیمتی ارزان، هرکجا که می‌خواهد ظاهرش را تغییر دهد. تیم طراحی DuoSkin نیز به دنبال دستیابی به چنین محصولی، البته با فناوری‌های روز بوده است.

طراحی DuoSkin بسیار آسان است و هر کسی با کمترین آشنایی به نرم افزارهای طراحی، قادر است تتوی اختصاصی خودش را طراحی کند، سپس روی یک صفحه طلایی رسانا پیاده کند. صفحه ای زیبا که پوست را به ابزاری هوشمند تبدیل می‌کند.

هرچند ویدیوی بالا، توضیحات و تتوهای مختلف طراحی شده با این فناوری را نشان می‌دهد اما این‌ها فقط نمونه‌هایی از کارهایی است که به کمک این فناوری می‌توان انجام داد. تیم تحقیقاتی مشترک MIT و مایکروسافت هنوز در حال توسعه این پروژه هستند.

منبع: MIT

دیدگاهتان را بنویسید