اولین پرواز آزمایشی Airlander 10 بلندترین هواپیمای جهان

You are currently viewing اولین پرواز آزمایشی Airlander 10 بلندترین هواپیمای جهان

Airlander 10 طویل‌ترین هواپیمای جهان، برای اولین بار به پرواز در آمد. این هواپیما که ۹۲ متر طول دارد، ۱۵ متر از بزرگترین جت‌های مسافربری بلندتر است.

Airlander 10 را که می‌توان یک سفینه‌ی هوایی دانست، چیزی بین هواپیماهای معمولی و کشتی هوایی است. این هواپیمای ۲۵ میلیون پوندی، برای اولین بار در آسمان کاردینگتون در استان بدفوردشایر در شرق انگلیس به پرواز درآمد. پیش از این قرار بود Airlander 10 روز یکشنبه به پرواز درآید، که به دلیل مشکلات فنی این پرواز به تعویق افتاده بود.

Airlander 10 هواپیمایی که امریکایی‌ها نساختند!

این هواپیما که پیش‌تر Martha Gwyn نام داشت، ابتدا به عنوان یک هواپیمای شناسایی برای دولت ایالات متحده طراحی و توسعه داده شده بود، اما به دلیل سیاست‌های کاهش بودجه‌ی دفاعی دولت امریکا، کنار گذاشته شده بود.

پس از کنار گذاشته شدن این پروژه توسط دولت امریکا، شرکت انگلیسی خودروهای هوایی هیبریدی (HAV) کمپینی برای بازگشت Airlander به آسمان راه اندازی کرد، که نتیجه‌اش مثبت بود و حالا اولین پرواز آزمایشی این هواپیما انجام شده است.

این هواپیمای غول پیکر، در پروازهای دارای سرنشین، قادر است حدود پنج شبانه روز پرواز کند. HAV، شرکت سازنده این هواپیما قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ هر سال ۱۰ فروند Airlander 10 را تولید کند. هواپیمایی بسیار بزرگ که قابل استفاده برای اموری نظیر شناسایی، ارتباطات، کمک رسانی و حتی جابجایی مسافر است.

اولین پرواز Airlander 10 از سایت Cardington Sheds، یکی از یادمان‌های جنگ جهانی اول که محل پرواز کشتی‌های هوایی در دهه بیست میلادی بوده است، انجام شد.

بلندترین هواپیمای جهان Airlander 10

منبع: BBC

دیدگاهتان را بنویسید