اوسین بولت ؛ دومین ورزشکار پرافتخار تاریخ المپیک با سه گانه‌ی سه گانه‌ی مدال طلا

You are currently viewing اوسین بولت ؛ دومین ورزشکار پرافتخار تاریخ المپیک با سه گانه‌ی سه گانه‌ی مدال طلا

اوسین بولت ، دونده‌ی سرعت نامدار جامائیکایی و سریع‌ترین انسان جهان، با قهرمانی در مسابقات دوی ۴ در صد متر امدادی، سومین مدال طلای خود را در المپیک ۲۰۱۶ ریو کسب کرد.

او که پیش از این موفق به کسب دو مدال طلا در دو ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر شده بود، برای سومین بار متوالی سه مدال طلای المپیک را کسب کرد، تا رکوردی جاودانه از خود بر جای بگذارد. رکورددار دوهای سرعت ۱۰۰ و ۲۰۰ متر جهان که کلکسیونی از مدال‌های خوش رنگ المپیک و جهان را در اختیار دارد، با کسب ۹ مدال طلا، در سه المپیک ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو درسه رشته‌ی دوی ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و ۴ در صد متر امدادی، به اولین کسی تبدیل شد که به سه‌ گانه‌ی سه گانه‌ی مدال‌ طلای دوی سرعت دست یافته است.

سه گانه‌ی اوسین بولت

اوسین بولت جامائیکایی با کسب نهمین مدال طلا، پس از مایکل فلپس امریکایی با ۲۳ مدال طلا، دومین ورزشکار پر افتخار تمامی ادوار مسابقات المپیک است. او که فردا (۲۱ آگوست) سی سالگیش تمام می‌شود، رکوردی جاوادنه را بر جای گذشت که به triple-triple یا سه گانه‌ی سه گانه مشهور شده است.

هرچند بولت در هشت سال اخیر حرف اول و آخر را در میادین مسابقات دوی سرعت زده است اما حقیقت این است که این مسابقات، آخرین المپیکی بود که او تجربه کرد و در سال‌های آینده شاهد حضور قهرمانان جدیدی خواهیم بود که بولت قطعاً یکی از الگوهای آن‌ها خواهد بود.

من هم غمگین هستم، هم شاد. این مسابقات فوق العاده بود و من از همه‌ی شما واقعاً قدردانی می‌کنم.این چیزی جز عشق نیست و مو را بر بدنم راست می‌کند! از حمایت همه‌ی شما ممنونم.
اوسین بولت در گفتگو با تلویزیون برزیل

اوسین بولت و الاین تامپسون جامائیکایی، سریع‌ترین مرد و زن جهان

بدون شک در سال‌های اخیر جامائیکا مهد سریع‌ترین دوندگان جهان بوده است. اوسین بولت که در یک دهه‌ی گذشته جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاشته و با اقتدار کامل سریع‌ترین انسان جهان لقب گرفته است. در کنار او اما نباید از الاین تامپسون، هموطن او و قهرمان دوی سرعت بانوان نیز غافل شویم. او که ۲۴ سال سن دارد، تنها چند سال است که به تیم ملی دو و میدانی جامائیکا آمده است. الاین تامپسون با رکورد های ۱۰٫۷۱ و ۲۱٫۷۸ ثانیه، موفق به کسب مدال طلای دوهای ۱۰۰ و ۲۰۰ متر المپیک ۲۰۱۶ ریو شد و همراه با تیم کشورش نیز، مدال نقره‌ی دو ۴ در ۱۰۰ متر امدادی را نیز کسب کرد.

الاین تامپسون

جالب است بدانید کاروان المپیک جامائیکا، تا به امروز موفق به کسب ۶ مدال طلا شده است که ۵ مدال آن، توسط این دو دونده‌ی سرعت به دست آمده است. جامائیکا در حال حاضر با کسب مجموعاً ۹ مدال (۶ طلا، ۱ نقره و ۲ برنز) در رده‌ی چهاردهم مسابقات المپیک قرار دارد.

منبع: سایت رسمی مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو

دیدگاهتان را بنویسید