پایان المپیک ۲۰۱۶ ریو برای ایران با کسب ۸ مدال رنگارنگ و مقام بیست و پنجم

You are currently viewing پایان المپیک ۲۰۱۶ ریو برای ایران با کسب ۸ مدال رنگارنگ و مقام بیست و پنجم

پرونده‌ی مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو، با کسب ۳ مدال طلا، ۱ نقره و ۴ برنز، در مجموع ۸ مدال برای کاروان ایران بسته شد و کشورمان با کسب مقام بیست و پنجم به کار خود در المپیک پایان داد.

کیانوش رستمی

کیانوش رستمی و سهراب مرادی در رشته‌ی وزنه برداری و حسن یزدانی در رشته‌ی کشتی آزاد، سه مدال طلای کاروان کشورمان را کسب کردند. کمیل قاسمی نیز تک مدال نقره و سعید عبدولی، قاسم رضایی، حسن رحیمی و کیمیا علیزاده نیز چهار مدال برنز کاروان ایران را به دست آوردند.

سهراب مرادی

هرچند مدال‌های ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو از لحاظ ارزش و تعداد نسبت به المپیک ۲۰۱۲ لندن کمتر بوده است، اما این المپیک نیز مانند المپیک قبلی شاهد اتفاقات و رکوردهای خاص خودش برای ایران بوده است.

حسن یزدانی

خوب، بد، زشت المپیک ۲۰۱۶ ریو برای ایران

حضور تیم ملی والیبال ایران برای اولین بار در مسابقات المپیک و صعود به مرحله‌ی یک هشتم پایانی، کسب اولین مدال بانوان تاریخ کشورمان در المپیک، صعود شمشیرزن ایرانی به مرحله‌ی نیمه پایانی و قرار گرفتن در میان ۴ نفر برتر، صعود دونده‌ی ۱۰۰ متر ایران به مرحله‌ی نیمه پایانی، کسب مدال طلای کشتی آزاد پس از ۱۶ سال و حضور زهرا نعمتی، کماندار معلول ایرانی در هر دو مسابقات المپیک و پارا المپیک، تنها برخی از اتفاقات شیرین این دوره از مسابقات برای کاروان کشورمان بوده است.

کیمیا علیزاده - Kimia Alizadeh

البته در این المپیک شاهد اتفاقات تلخی نیز بوده‌ایم، ناداوری محرز و بازماندن بهداد سلیمی از کسب مدال، نتایج دور از انتظار کشتی فرنگی، نمایش ضعیف احسان حدادی در پرتاب دیسک، حذف همه‌ی نمایندگان تکواندوی مردان، واکنش‌های غیر ورزشی و عجیب سعیدعبدولی و عدم حضور سه عضو تیم ملی والیبال در رژه‌ی کاروان در مراسم افتتاحیه برخی از اتفاقات تلخ المپیک برای ایران بوده است.

المپیک 2016 ریو

در کنار همه‌ی اتفاقات تلخ و شیرین کاروان ایران، حضور برخی از ورزشکاران ایرانی زیر پرچم سایر کشورها نیز از نکات قابل تأمل المپیک ریو برای ما، ایرانی‌ها بود. سامان طهماسبی و صباح شریعتی در رشته‌ی کشتی فرنگی و راحله آسمانی و میلاد بیگی در رشته‌ی تکواندو چهار ورزشکار ایرانی هستند که زیر پرچم سایر کشورها به مسابقات المپیک آمدند. به جز راحله آسمانی که به نمایندگی از بلژیک در مسابقات حاضر بود، سه ورزشکار دیگر در کاروان جمهوی آذربایجان حضور داشتند.

از بین این چهار ورزشکار، صباح شریعتی در حالی به مدال برنز سنگین وزن کشتی فرنگی دست یافت که نماینده‌ی ایران از دور مسابقات حذف شده بود. میلاد بیگی با حذف مهدی خدابخشی نماینده‌ی ایران و صعود به نیمه نهایی، نهایتاً به مدال برنز المپیک دست یافت. راحله آسمانی در وزن ۵۷ کیلوگرم تکواندو، جایی که کیمیا علیزاده مدال برنز گرفت، در دیگر دیدار رده بندی مغلوب تکواندوکار مصری شد و با کسب مقام پنجمی به کارش پایان داد. سامان طهماسبی نیز در مقابل حبیب اله افکاری مغلوب شد و از کسب مدال باز ماند.

مراسم افتتاحیه المپیک 2016 ریو
رژه کاروان المپیک ایران

المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز به مانند سایر مسابقات، با همه‌ی شادی‌ها و غم‌ها، اشک‌ها و لبخندها و اتفاقات خوب و بدش و البته اعلام رسمی عدم حضور ایران در مراسم اختتامیه به اتمام رسید. المپیکی که با حضور تیم ملی والیبال، بیشترین تعداد نفرات اعزامی تاریخ ایران را داشت و با کسب سه مدال طلا، یکی از المپیک‌های خوب ایران بود. حالا باید منتظر ماند و دید وضعیت کاروان ایران برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو چگونه خواهد شد و ورزشکاران کشورمان در سال‌های آینده چه خواهند کرد…

منبع: ای پی بلاگ

دیدگاهتان را بنویسید