پایان رسمی مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو با برگزاری مراسم اختتامیه

You are currently viewing پایان رسمی مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو با برگزاری مراسم اختتامیه

با برگزاری مراسم اختتامیه و تحویل مشعل المپیک به شهردار توکیو، میزبان بعدی مسابقات، المپیک ۲۰۱۶ ریو رسماً به پایان رسید و پرونده‌ی المپیک سی و یکم بسته شد.

در این دوره از مسابقات، ایالات متحده‌ی امریکا با کسب ۴۶ طلا، ۳۷ نقره و ۳۸ برنز، در مجموع ۱۲۱ مدال، تنها کشوری بود که شمار مدال‌هایش سه رقمی شد و به مقام نخست دست یافت. بریتانیا با ۲۷ طلا، ۲۳ نقره و ۱۷ برنز، مجموعاً ۶۷ مدال و چین نیز با ۲۶ طلا، ۱۸ نقره و ۲۶ برنز، مجموعاً ۷۰ مدال به مقام سوم المپیک ۲۰۱۶ ریو دست یافتند.

پس از این سه کشور، روسیه، با کاروانی ناقص (به دلیل محرومیت) با ۱۹ طلا، آلمان با ۱۷ طلا، ژاپن با ۱۲ طلا و فرانسه با ۱۰ مدال طلا، به ترتیب چهارم تا هفتم شدند. این ۷ کشور تنها، کشورهایی بودند که تعداد مدال‌های طلایشان دو رقمی شد و باقی کشورها، کمتر از ۱۰ مدال طلا کسب کرده‌اند.

کاروان ۶۳ نفره‌ی ایران نیز با کسب ۳ طلا، ۱ نقره و ۴ برنز، در مجموع ۸ مدال، با کسب مقام بیست و پنجم المپیک دست یافت.

جابجایی رکوردهای مختلف، تاریخ‌سازی ورزشکاران کشورهای جهان، اعتراض به داوری و شادی پیروزی و غم شکست، در کنار حضور ورزشکاران ۲۰۶ کشور از همه‌ی جای این کره‌ی خاکی، المپیک را خبرسازترین اتفاق دو هفته‌ی اخیر کرده بود که حتی با اتمام آن و پس از مراسم اختتامیه نیز در رأس اخبار جهان باقی مانده است.

کسب اولین مدال تاریخ کشور فیجی، کسب اولین طلای تاریخ کشور پورتوریکو، اولین قهرمانی تاریخ برزیل در مسابقات فوتبال المپیک، کسب اولین مدال تاریخ بانوان ایران، شکسته شدن رکورد مسن ترین مدال آور المپیک با کسب مدال طلا توسط شناگر ۳۵ ساله‌ی امریکایی، رکورد شکنی اسطوره‌ای مایکل فلپس و اوسین بولت تنها چند مورد از اتفاقات و افتخارات این دوره از مسابقات بوده است.

مراسم اختتامیه با طعم سوپر ماریو و سوباسا!

مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۱۶ ریو، به مانند مراسم افتتاحیه، با حضور دولت مردان برزیل، مسئولین ارشد کمیته‌ی بین المللی المپیک و نیز برخی مقامات کشور ژاپن و شهر توکیو برگزار شد. نورافشانی، اجرای نمایش، مراسم رقص و آواز، حضور ورزشکاران کشورهای مختلف، اشاره به لحظات فراموش نشدنی مسابقات؛ از جمله مدال برنز کیمیا علیزاده، اهدای مدال دوی ماراتن به عنوان نماد المپیک، پایین آوردن پرچم کشور برزیل و اهتزاز پرچم ژاپن و خاموش شدن مشعل المپیک در ریو برخی از برنامه‌های این مراسم بود.

از نکات قابل توجه مراسم اختتامیه اشاره به فرهنگ ژاپنی در نمایش‌های اجرا شده و پخش قسمت‌هایی از سریال فوتبالیست‌ها یا همان سوباسای مشهور و از همه‌ جالب‌تر ورود شینزو آبه، نخست وزیر کشور ژاپن با ظاهر و نمایشی سوپر ماریویی (قارچ خور سابق!) به ورزشگاه ماراکانا، محل برگزاری مراسم اختتامیه بود.

[metaslider id=2191]

منبع تصاویر: ABC

منبع ویدیو: Mirror

منبع: ای پی بلاگ

دیدگاهتان را بنویسید