رونمایی ال جی از سه نمایشگر رایانه فوق عریض در نمایشگاه IFA 2016

You are currently viewing رونمایی ال جی از سه نمایشگر رایانه فوق عریض در نمایشگاه IFA 2016

شرکت ال جی در نمایشگاه IFA 2016 برلین سه نمایشگر رایانه بزرگ و فوق عریض (Ultrawide) با نام های ۳۸UC99،۳۴UC79G و ۳۴UM79M را رونمایی کرد.

ال جی که پیش‌تر نیز بر تولید نمایشگرهای با نسبت ۲۱:۹ تأکید کرده بود، این نمایشگرها را هم با همین نسبت عرضه کرده است. ۳۸UC99، پرچمدار این سه مدل و با اندازه‌ی ۳۸ اینچ، بزرگترین نمایشگر رایانه منحنی حال حاضر جهان است. قیمت این نمایشگر رایانه ۱۵۰۰ دلار است و از ماه سپتامبر میلادی وارد بازار خواهد شد.

دو مدل دیگر، هر دو ۳۴ اینچی هستند، با این تفاوت که مدل ۳۴UC79G منحنی است و مدل ۳۴UM79M مسطح است. قیمت این دو نمایشگر نیز به ترتیب ۷۰۰ و ۶۰۰ دلار است و هر دو درماه نوامبر سال جاری میلادی وارد بازار جهانی می‌شوند.

نمایشگر فوق عریض مخصوص بازی

ویژگی‌های سه نمایشگر رایانه فوق عریض ال جی

هر یک از این سه مدل دارای ویژگی خاصی هستند که برای کاربران مختلف اعمال شده و هرکس بنا بر نیاز خود می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

نمایشگر عظیم ۳۸ اینچی ال جی، دارای کیفیت تصویر Quad HD و اندازه تصویر ۳۸۴۰×۱۶۰۰ است و همچنین اولین نمایشگر رایانه فوق عریض جهان است که دارای پورت USB-C می‌باشد.

مدل ۳۴UC79G نیز اولین نمایشگر رایانه منحنی مخصوص بازی جهان است که از فناوری ۱۴۴Hz IPS و نسبت ابعاد ۲۱:۹ را داراست. همچنین در این نمایشگر مخصوص بازی از فناوری AMD FreeSync برای کاهش مشکلات گرافیکی و زمان واکنش نمایشگر استفاده شده است.

نهایتاً سومین مدل این نمایشگرها، ۳۴UM79M، به صورت پیش فرض دارای Google Cast است و قابلیت چندکارگی (multitasking) نیز دارد، یعنی به راحتی می‌توان همزمان با استفاده به عنوان نمایشگر به گوگل پلی نیز سر زد.

ال جی در حالی سه نمایشگر قدرتمند و کاربردی را معرفی کرده است که دیروز نیز، شرکت سامسونگ دو نمایشگر منحنی، مخصوص بازی را رونمایی کرد. بدون شک رقابت این دو غول الکترونیک کره‌ای، مانند چندین سال گذشته ادامه خواهد یافت و ورود قدرتمند هر دو شرکت به بازار نمایشگرهای فوق عریض، خبر خوبی برای بازی خورها و گرافیست‌های حرفه‌ای است، چراکه مدل‌های بیشتر نمایشگر، انتخاب‌های بیشتری نیز پیش روی آن‌ها قرار خواهد داد.

منبع: LG Newsroom

دیدگاهتان را بنویسید