جشنواره‌ی شب‌های موسیقی بارانا در محوطه تاریخی بیستون برگزار خواهد شد

You are currently viewing جشنواره‌ی شب‌های موسیقی بارانا در محوطه تاریخی بیستون برگزار خواهد شد

پس از تأخیری یک ماهه، بالاخره شب‌های موسیقی بارانا ، با اجرای هنرمندان شهیری چون شهرداد روحانی، گروه کامکارها و پورناظری‌ها به استان کرمانشاه خواهد آمد.

این جشنواره که بخش اول آن قرار بود ماه گذشته در محوطه‌ی مجموعه‌ی تاریخی بیستون برگزار شود، به دلیل همزمانی با سفر ریاست جهموری به کرمانشاه، در کاخ نیاوران تهران برگزار شد و بیستون به دومین مقصد این جشنواره‌ی هنری تبدیل شد.

جشنواره‌ی شب‌های موسیقی بارانا با حضور چهره‌های برجسته موسیقی ایران و جهان و با طیف متنوعی از هنرمندان، در کنار بزرگترین سنگ نبشته جهان برگزار می‌شود.

برنامه اجرا و رزرو بلیط جشنواره شب‌های موسیقی بارانا

اولین اجرای این جشنواره را گروه پالت، یکشنبه ۲۱ شهریور روی صحنه خواهد برد. دوشنبه ۲۲ شهریور، شهرداد روحانی دومین شب موسیقی بارانا را رقم می‌زند. پنج‌شنبه ۲۵ شهریور نغمه‌های گروه کامکارها در بیستون طنین انداز می‌شود. جمعه ۲۶ شهریور گروه بارتولومی بیتمن روی صحنه می‌رود. سپس در روز دوشنبه ۲۹ شهریور، کیخسرو پورناظری و گروه شمس هنرنمایی می‌کنند و دستِ آخر سهراب پورناظری و آنتونیو ری نیز آخرین شب موسیقی بارانا را در تاریخ سه شنبه ۳۰ شهریور برگزار می‌کنند. تمامی اجراها از ساعت هشت شب آغاز می‌شوند.

قیمت بلیط‌های این کنسرت، از ۲۵ هزار تومان آغاز می‌شود و برای رزرو بلیط می‌توانید به سایت می‌رِسی (Miresi.ir) مراجعه کنید.

اجرای هنرمندان برتر ایران و جهان در محوطه‌ی تاریخی بیستون، از جنبه‌های گوناگونی قابل توجه است، اولین اجرای موزیسین‌های خارجی در استان کرمانشاه، ادامه یافتن روند جشنواره‌ای که به همت بخش خصوصی انجام می شود، آشنایی بیشتر مردم با سنگ نبشته بیستون، به عنوان یکی از مهم‌ترین سندهای تاریخ بشری و نیز ایجاد فضای بانشاط فرهنگی-هنری در استان کرمانشاه تنها برخی از ویژگی‌های این رویداد بزرگ هنری است.

هرچند شخصاً دوست داشتم به بهانه‌ی برگزاری جشنواره در استان کرمانشاه، استاد شهرام ناظری، هنرمند محبوب کرمانشاهی نیز در این رویداد حضور داشت، اما حضور این مجموعه‌ی برجسته از هنرمندان، در استان کرمانشاه نیز جای تقدیر و تشکر دارد. اتفاقی که با این وسعت، برای اولین بار در این استان روی می‌دهد و امیدواریم ادامه دار باشد.

جشنواره‌ی شب‌های موسیقی بارانا توسط مؤسسه‌ آفرینش هنر بارانا، شرکت کار و اندیشه و با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید