یخچال هوشمند ال جی با نمایشگر ۲۹ اینچی و سیستم عامل ویندوز ۱۰

You are currently viewing یخچال هوشمند ال جی با نمایشگر ۲۹ اینچی و سیستم عامل ویندوز ۱۰

در ادامه‌ی رونمایی شرکت بزرگ فناوری از محصولاتشان در نمایشگاه IFA 2016 برلین، شرکت ال جی یخچال هوشمند منحصربفردی را معرفی کرد که دارای نمایشگر لمسی ۲۹ اینچی نیمه شفاف و سیستم عامل ویندوز ۱۰ است.

LG Smart Instaview Door-in-Door Refrigerator نام این یخچال هوشمند جدید است که تا چند ماه دیگر وارد بازار خواهد شد. در واقع این محصول نه تنها یک یخچال بلکه رایانه‌ای است که ویندوز ۱۰ روی آن نصب شده و به شما اجازه می‌دهد اکثر کارهای معمول یک رایانه ویندوزی، نظیر مررو وب، نصب برنامه، استفاده از کورتانا و پخش موسیقی را انجام دهید.

فناوری Instaview و ویندوز ۱۰ روی در یخچال هوشمند ال جی

همانطور که در نام این یخچال هوشمند نیز می‌بینید، فناوری مهم به کار رفته در این یخچال Instaview است. نمایشگری متفاوت که شرکت ال جی پیش از این معرفی کرده بود. در نگاه اول و زمانی که این نمایشگر تیره رنگ است، شبیه به یک صفحه‌ی لمسی خاموش است، اما کافی است یک ضربه (knock) به آن وارد شود. نمایشگر به حالت نیمه شفاف در می‌آید و به عبارتی نمایشگر شبیه شیشه‌ای نسبتاً کدر می‌شود.

LG Smart Instaview Door-in-Door fridge

ال جی اینبار صفحه‌ی دارای فناوری Instaview را با قابلیت تمام لمسی ادغام کرده و از آن به عنوان نمایشگر سیستم عامل ویندوز ۱۰ استفاده کرده است. از نصب انواع و اقسام نرم افزارهای ویندوزی برای کنترل وضعیت سلامتی و نظارت کامل بر امور با استفاده از کورتانا، تا قرار دادن شمارشگر معکوس برای تاریخ انقضای خوراکی‌های موجود در یخچال و آیکن غذا، لبنیات و میوه‌جاتی که در یخچال دارید، تنها نمودی ساده از کاربردیست که نمایشگر و رایانه‌ی ویندوزی این یخچال در آشپزخانه دارد.

پردازشگر مرکزی اینتل اتوم و حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی سخت افزارهای به کار رفته در رایانه‌ی این یخچال هوشمند ال جی هستند که برای انجام امور روزمره چندان بد هم به نظر نمی‌رسند.

ال جی هنوز قیمت دقیق این محصول هوشمند را اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد این یخچال پیش از پایان سال جاری میلادی وارد بازار جهانی شود.

منبع: Theverge

دیدگاهتان را بنویسید