رشد ۶۶ درصدی کاربران سیستم عامل iOS 10 در کمتر از یک ماه

کمتر از یک ماه از انتشار رسمی نسخه‌ی جدید سیستم عامل همراه شرکت اپل، iOS 10 می‌گذرد و تا به امروز حدود ۶۶ درصد از دارندگان محصولات اپل از این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

در مقایسه با نسخه‌های قبلی iOS، روند به روز رسانی کاربران اپل به نسخه‌ی ۱۰، یک رکورد جدید محسوب می‌شود. همانطور که در نمودار زیر می‌بینید، هیچ یک از نسخه‌های پیشینی iOS به چنین آماری دست نیافته‌اند و رشد کاربران آی او اس ۱۰ به حدود ۶۶ درصد، آن هم در کمتر از یک ماه، اتفاقی جدید برای شرکت اپل است.

رکورد به روز رسانی iOS 10

ورود آیفون ۷، اطلاع رسانی اپل و iOS 10.0.2 عوامل اصلی رشد سریع

همانطور که در نمودار هم مشاهده می‌کنید، در دو هفته‌ی آغازین انتشار سیستم عامل آی او اس ۱۰، رشد کاربران، رقمی متوسط داشته و بسیار معمولی پیش می‌رفتهاست. رشدی که نه تنها نسبت به آی او اس ۹ کمتر بوده، بلکه از نسخه‌های قدیمی‌تر ۶ و ۷ هم پایین‌تر بوده است.

همانطور که در نمودار می‌بینید، رشد کاربران این سیستم عامل از آغاز هفته‌ی سوم روندی سریع‌تر به خود گرفته است. این رشد سریع را می‌توان ناشی از سه عامل اصلی دانست؛ آغاز فروش آیفون ۷ و ۷ پلاس و ورود آن‌ها به بازار، اطلاع رسانی اپل به دارندگان نسخه‌های پایین‌تر سیستم عامل درباره‌ی انتشار نسخه‌ی جدید و نیز انتشار نسخه‌ی جدید iOS 10.0.2 در تاریخ ۲۳ سپتامبر (۱۰ روز پس از انتشار رسمی iOS 10  در روز ۱۳ سپتامبر) و رفع نقص از کار افتادن دستگاه‌ها پس از نصب این سیستم عامل، موجب جهش سریع روند محبوبیت آی او اس ۱۰ و دستیابی به رکورد کنونی شده است.

با توجه به این آمار، اگر آی او اس ۱۰ را موفق‌ترین سیستم عامل همراه ندانیم، قطعاً این سیستم عامل یکی از موفق‌ترین سیستم عامل‌های ارائه شده است و مطمئناً در آینده رشد بیشتری را نیز تجربه خواهد کرد.

منبع: ۹to5mac

دیدگاهتان را بنویسید