شرکت مدیاتک تراشه جدید Helio P15 را رونمایی کرد

You are currently viewing شرکت مدیاتک تراشه جدید Helio P15 را رونمایی کرد

شرکت MediaTek، تولیدکننده‌ی انواع تراشه‌های دستگاه‌های الکترونیکی، نسل جدید سری تراشه‌های مشهورHelio  با نام Helio P15 را رسماً رونمایی کرد.

بهبود کارایی و مصرف باتری با Helio P15

Helio P15 ، در واقع جانشین Helio P10، مدل پیشین از این سری تراشه‌هاست. Helio P15 دربردارنده‌ی پردازشگر مرکزی هشت هسته Cortex-A53 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی دو هسته Mali-T860 MP2 با فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز است. مدل قبلی این پردازنده، Helio P10، نیز دارای همین پردازشگرها بود، با این تفاوت که پردازشگر مرکزی دارای فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی نیز دارای فرکانس ۷۰۰ مگاهرتز بوده‌اند.

شرکت تایوانی مدیاتک قول داده کارایی نسل جدید تراشه‌هایش به نسبت مدل قبلی، ۱۰ درصد افزایش داشته و میزان مصرف انرژی آن نیز کاهش یافته است. تراشه‌ی Helio P15 نیز مثل P10 پردازش TSMC 28nm خواهد داشت، بنابراین اعداد و ارقام  بهبود مصرف باتری آن چندان بزرگ نخواهد بود.

هرچند هنوز اطلاعات دقیقی از حافظه‌ی رم پشتیبانی شده توسط این تراشه منتشر نشده، اما پیش بینی می‌شود این تراشه نیز از رم‌های تک کانال LPDDR3-933 پشتیبانی کند.

همچنین این تراشه دارای همخوانی با شبکه‌ی نسل چهارم LTE است و از LTE Cat.6 پشتیبانی می‌کند.

هنوز اطلاعات دقیقی از زمان آغاز فروش این تراشه منتشر نشده است، اما مطمئناً به زودی شاهد هنوز این تراشه در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های شرکت تولید کننده‌ی مشهور جهان خواهیم بود.

پیش از این نیز اخباری در مورد طراحی نسل دیگری از تراشه‌های سری Helio شرکت مدیاتک با نام Helio P20 نیز منتشر شده بود. این تراشه‌ی TSMC 16nm، دارای پردازشگر هشت هسته Cortex-A53 با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز، پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T880 MP2 با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز و حافظه‌ی رم دو کانال LPDDR4-1600 خواهد بود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید