بازگشت نینتندو ؛ رکوردشکنی کنسول NES Classic و بازی Super Mario Run

You are currently viewing بازگشت نینتندو ؛ رکوردشکنی کنسول NES Classic و بازی Super Mario Run

چند روز اخیر شاید یادآور روزهای طلایی شرکت قدیمی و محبوب Nintendo در دهه‌ی گذشته باشد. روزهایی که اخبار موفقیت‌های محصولات این شرکت نام نینتندو را بر سر زبان‌ها انداخته است.

اواخر تیرماه سال جاری بود که شرکت نینتندو خبر ارائه‌ی کنسولی جدید، اما خاطره انگیز را منتشر کرد. این کنسول NES Classic نام دارد، نسل جدید کنسول قدیمی این شرکت است که همان بازی‌های خاطره انگیز یکی دو دهه‌ی قبل را اجرا می‌کند. فروش NES Classic به طور رسمی از ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) در کشور امریکا آغاز شد و همانطور که پیش بینی می‌شد، این کنسول فروش خوبی را تجربه کرد. بنا بر آمار اعلام شده توسط NPD، شرکت نینتندو موفق شده از روز معرفی (۱۱ نوامبر) کنسول تا پایان ماه نوامبر میلادی، یعنی کمتر از ۲۰ روز، بیش از ۱۹۶۰۰۰ نسخه از NES Classic را به فروش برساند. آماری که بیانگر موفقیت این کنسول خاطره انگیز است.

نینتندو و انتشار نسخه‌ی جدید قارچ خور

در کنار انتشار خبر فروش فوق‌العاده‌ی کنسول NES Classic، نینتندو با انتشار بازی Super Mario Run رکورد جدیدی در دانلود بازی از اپ استور اپل خلق کرده است. بر اساس گزارش Apptopia بازی Super Mario Run که تنها چند روز از انتشار آن در فروشگاه نرم افزار اپل می‌گذرد، در ۲۴ ساعت اول بیش از ۲٫۸۵ میلیون بار دانلود شده که رکورد دانلود فروشگاه اپل را شکسته است. بیشترین تعداد دانلود در ۲۴ ساعت اول ارائه‌ی یک محصول در اپ استور، متعلق به بازی Pokemon Go بوده است که بیش از ۹۰۰ هزار بار دریافت شده بود.

هرچند هنوز برای موفق دانستن این بازی زود است، اما محبوبیت نسخه‌ی جدید قارچ خور در کنار فروش عالی کنسول نستالژیک نینتندو نشان داده که هنوز هم،‌ مردم سراسر جهان، به خاطره بازی با عنوان‌های قدیمی بازار بازی علاقه‌مند هستند و شرکت‌های باسابقه درخشان نظیر Nintendo هنوز هم قادر به درخشش مجدد در بازار و کسب درآمد بیشتر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید