انتشار بدافزاری خطرناک با استفاده از نام بازی Super Mario Run برای اندروید

You are currently viewing انتشار بدافزاری خطرناک با استفاده از نام بازی Super Mario Run برای اندروید

کمتر از یک ماه پیش شرکت نیتندو، نسخه‌ی آی او اس بازی Super Mario Run را منتشر کرد. بازی محبوبی که در مدت زمان کوتاهی موفق به شکستن رکورد دانلود از اپ استور اپل شد. هر چند تا به امروز تنها نسخه‌ی iOS این بازی منتشر شده است و نیتندو هنوز نسخه‌ی اندروید Super Mario Run را منتشر نکرده است،‌ اما گروهی از هکرها، نسخه‌ای تقلبی از این بازی برای اندروید ارائه کرده‌اند که حاوی بدافزاری بسیار خطرناک است.

سرقت اطلاعات بانکی با بدافزار Super Mario Run

نسخه‌ی تقلبی Super Mario Run حاوی تروجانی موسوم به Android Marcher است. تروجانی ساده و خطرناک که پس از نصب بازی فعال می‌شود و با استفاده از نرم افزارهای مالی جعلی، کاربر را فریب داده و با بردن به صفحات خرید، اطلاعات حساب بانکی کاربر را به سرقت می‌برد. از آنجا که کاربران بسیاری در سراسر جهان منتظر انتشار نسخه‌ی اندروید بازی Super Mario Run هستند، انتشار این نسخه‌ی تقلبی بسیاری از کاربران را فریب داده و بدافزار Android Marcher گجت‌های بسیاری را آلوده کرده است. نفوذ این بدافزار در تارنماها و نرم افزارهای ارائه اپلیکیشن‌های اندروید به حدی است که در حال حاضر برخی از سایت‌های معتبر ایرانی هم این بازی تقلبی را سهواً برای دانلود در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

اطلاعات بازی تقلبی و حاوی بدافزار Super Mario Run:

  • نام بازی: Super Mario Run
  • نام بسته (Package): uiq.pizfbwzbvxmtkmtbhnijdsrhdixqwd
  • ام‌دی۵: d332560f1fc3e6dc58d94d6fa0dab748

صفحه‌ی نصب این بازی تقلبی نیز به صورت زیر است:

بدافزار در بازی  Super Mario Run اندروید

ظاهراْ این بدافزار هنوز در حال توسعه است و فعلاً نسخه‌ای خاص از آن در این بازی جاسازی شده است. جالب است بدانید، هکرها پیش این نیز، از همین روش برای آلوده کردن دستگاه‌های کاربران اندروید، پس از انتشار بازی محبوب Pokemon GO استفاده کرده بودند.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد نحوه‌ی عملکرد و ساختار بدافزار قرار داده شده در این بازی می‌توانید اینجا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید