عبور تعداد جستجوهای موتور جستجوی DuckDuckGo از مرز ۱۰ میلیارد

You are currently viewing عبور تعداد جستجوهای موتور جستجوی DuckDuckGo از مرز ۱۰ میلیارد

مجموع جستجوهای موتور جستجوی DuckDuckGo ، یکی از موتورهای جستجوی مشهور جهان، که عمده‌ی شهرتش به دلیل ادعای عدم ثبت تاریخچه‌ی جستجوها و رهگیری کاربران است، از مرز ۱۰ میلیارد گذشت.

گابریل واینبرگ، بنیان گذار و مدیر عامل موتور جستجوی وب DuckDuckGo با انتشار مطلبی در وبلاگش از عبور تعداد کل جستجوهای انجام شده در این موتور جستجو از مرز ۱۰ میلیارد مورد، خبر داد و اعلام کرد در سال ۲۰۱۶ میلادی، کاربران با بیش از ۴ میلیارد جستجو، رکوردی جدید در تاریخ این موتور رقم زده‌اند. وی همچنین اعلام کرده در روز ۱۰ ژانویه سال جاری (۲۰۱۷) هم، تعداد جستجوهای انجام شده در DuckDuckGo بیش از ۱۴ میلیون مورد بوده که این هم رکوردی تازه برای این موتور جستجو است.

10 میلیارد جستجو در DuckDuckGo

کمک DuckDuckGo به سازمان‌های همکار

کمک ۲۲۵ هزار دلاری DuckDuckGo به ۹ سازمان فعال در زمینه‌ی افزایش اعتماد کاربران به فضای مجازی نظیر بنیاد آزادی رسانه‌ها، پروژه‌ی اینترنت آزاد و صندوق بهبود فناوری‌های متن‌باز هم از دیگر فعالیت‌های این مجموعه در سال گذشته است که توسط گابریل واینبرگ اعلام شده است.

ما سپاسگذاریم که قادر هستیم همه ساله کمک‌های مالی بیشتری برای گسترش دیدگاه خود داشته باشیم و همین حالا هم در حال کار برای کمک‌های مالی در سال جاری هستیم.
گابریل واینبرگ

گابریل واینبرگ در سال ۲۰۰۸ موتور جستجوی DuckDuckGo را با شعار بالا بردن استانداردهای رعایت حریم خصوصی افراد و عرضه‌ی یک موتور جستجوی ایمن و معتمد بنیان نهاد. این موتور جستجو در سال‌های ابتدایی کارش، چندان مورد توجه واقع نشد؛ اما پس افشاگری‌های ادوارد اسنودن از جاسوسی دولت‌های غربی از اطلاعات و تاریخچه‌ی جستجوی افراد در گوگل و سایر جستجوگرها، بیشتر مورد توجه قرار گرفت و رشد کاربرانش سرعت بیشتری گرفت.

در DuckDuckGo، چشم انداز کاری ما بالابردن استانداردهای اعتماد آنلاین است و برای دست یابی به این چشم انداز، مأموریت ما، مورد اعتمادترین موتور جستجوی جهان بودن است.
گابریل واینبرگ

به گفته‌ی گابریل واینبرگ، بنا بر یک نظرسنجی، ۴۰ درصد از مردم معتقدند موتورهای جستجوی مورد استفاده‌شان نباید اطلاعات فعالیت‌های کاربرانشان را ثبت و نگه‌داری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید