پنجاه و نهمین دوره‌ی جوایز گرمی با یکه تازی ادل و درخشش کیهان کلهر

You are currently viewing پنجاه و نهمین دوره‌ی جوایز گرمی با یکه تازی ادل و درخشش کیهان کلهر

مراسم معرفی برندگان جوایز گرمی سال ۲۰۱۷، پنجاه و نهمین دوره‌ی این جوایز دیشب در سالن استیپلز سنتر واقع در شهر لس آنجلس برگزار شد. جیمز کوردون بازیگر، کمدین و نویسنده‌ی انگلیسی برای اولین بار میزبان این مراسم بود و شبکه‌ی NBC امریکا هم این مراسم را پخش زنده کرد. آثار موسیقی منتشر شده‌ی هنرمندان از ۱ اکتبر ۲۰۱۵ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ در این مراسم شرکت داشته‌اند. جوایز گرمی معتبرین جایزه‌ی موسیقی جهان محسوب می‌شود و با نام اسکار موسیقی نیز شناخته می‌شود.

انتشار آلبوم ۲۵ ادل در سال ۲۰۱۵، قطعاً توجه بسیاری را به خود جلب کرده بوده است و بسیاری از کارشناسان شانس زیادی برای این خواننده‌ی خوش صدا و مشهور بریتانیایی قائل بودند. اتفاقی که در گرمی سال ۲۰۱۲ و آلبوم ۲۱ ادل نیز رخ داده بود و او در این سال ۶ جایزه‌ی گرمی را به خود اختصاص داد و با بیانسه (Beyoncé) خواننده‌ی مشهور امریکایی، در تعداد جوایز برنده شده در یک دوره‌ی گرمی مساوی شد.

ادل و جوایز گرمی 2017

بازهم جوایز گرمی ، بازهم ادل…

امسال هم همان روند ادامه داشت و رقابت اصلی بین ادل و بیونسه برای دریافت بیشترین تعداد جوایز بود که ادل با کسب ۵ جایزه‌ی گرمی، پرافتخارترین خواننده‌ی جوایز گرمی امسال لقب گرفت. آلبوم ۲۵ ادل جوایز گرمی بهترین آلبوم موسیقی سال، بهترین اجرای انفرادی موسیقی پاپ و بهترین صدای آلبوم پاپ سال را دریافت کرد و ترانه و آهنگ سلام (Hello) از ادل هم جایزه‌ی بهترین ترانه و بهترین ضبط سال را به خود اختصاص داد. از سوی دیگر هر چقدر ادل در این دوره از جوایز گرمی موفق بود، بیانسه ناموفق بود و تنها موفق به کسب جایزه‌ی بهترین موزیک ویدیوی سال برای موزیک ویدئوی آهنگ Formation شد.

ادل پس از دریافت جایزه‌ی بهترین آلبوم سال برای آلبوم ۲۵، در حالی که اشک از چشمانش جاری بود، رو به حضار گفت:

من احتمالاً نمی‌توانم این جایزه را بپذیرم. من بسیار فروتن هستم و بسیار سپاس گذار هستم. اما خواننده‌ی زندگی من بیانسه بود.

ادل و بیانسه در گرمی 2017

سپس جایزه‌ی گرمی‌اش را به دو تکه تقسیم کرد تا آن را با بیانسه تقسیم کند.

ادل در جوایز گرمی 2017

کیهان کلهر و درخش در جوایز گرمی

از دیگر نکات جذاب این دوره از جوایز گرمی، کسب جایزه‌ی بهترین موسیقی جهانی جوایز گرمی توسط استاد کیهان کلهر، نوازنده‌ی مشهور کمانچه‌ی ایرانی به عنوان آهنگساز و نوازنده‌ی آلبوم Sing Me Home به سرپرستی یویوما در این رویداد بود. اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ ایران روی داد و استاد کیهان کلهر اولین ایرانی برنده‌ی جایزه‌ی گرمی لقب گرفت.

کیهان کلهر جوایز گرمی 2017

Chance The Rapper جایزه‌ی بهترین هنرمند و خواننده جدید، آهنگ Blackstar از David Bowie جایزه‌ی جایزه بهترین اجرای موسیقی راک و بهترین ترانه‌ی موسیقی راک و آلبوم Tell Me I’m Pretty از Cage The Elephant جایزه‌ی بهترین آلبوم راک این دوره را کسب کردند.

فهرست کامل نامزدها و برندگان جوایز گرمی ۲۰۱۷ در صفحه‌ی ویکی‌پدیا ۵۹مین مراسم جایزه گرمی قابل مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید