Samsung Galaxy Book فصل جدیدی از رایانه‌های هیبریدی

You are currently viewing Samsung Galaxy Book فصل جدیدی از رایانه‌های هیبریدی

چند ماه پیش بود که برای اولین بار، سامسونگ خبر طراحی و ساخت یک رایانه‌ی هیبریدی ۲ در ۱ با نام Galaxy Book را تأیید کرد. حدود یک ماه پیش، در خلال کنگره جهانی موبایل بارسلون، غول فناوری کره‌ای اعلام کرد که Galaxy Book از سیستم عامل مایکروسافت ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند. حالا اما، شرکت سامسونگ با انتشار ویدیویی کوتاه در کانال رسمی یوتیوبش، رسماً ستاره‌ی جدید کهکشانش را معرفی کرده است.

هنوز اطلاعات دقیق و کاملی از مشخصات سخت افزاری این تبلت سرفیس مانند در دسترس نیست، اما بنابر خبرها و شایعات موجود، Galaxy Book در دو نسخه‌ی ۱۰٫۵ و ۱۲ اینچی با پردازشگر قدرتمند اینتل Core i5، دوربین عکاسی ۱۳ مگاپیکسلی و ابزارهای ارتباطی معمول نظیر Wi-Fi به بازار خواهد آمد. با اینکه مشخص است که این رایانه-تبلت از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند، اما معلوم نیست که کدام نسخه‌ی ویندوز روی آن نصب خواهد شد و ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی است.

Galaxy Book رقیب سامسونگ برای مایکروسافت سِرفیس

همانند رایانه‌ی هیبریدی مایکروسافت، سرفیس، Galaxy Book هم از یک صفحه کلید قابل جداسازی بهره می‌برد. به علاوه Galaxy Book از قلم اختصاصی سامسونگ، S Pen نیز پشتیبانی می‌کند. دارا بودن قلم، ابزاری کلیدی برای استفاده از قابلیت Tablet Mode ویندوز ۱۰ است، که کارایی ویندوز را از حالت رایانه به حالت تبلت تبدیل می‌کند.

استفاده‌ی سامسونگ از سیستم عامل ویندوز ۱۰ برای این تبلت-رایانه، نشان می‌دهد این شرکت هنوز هم به مایکروسافت متعهد است. البته نباید موفقیت‌های مایکروسافت سرفیس و فروش مناسب آن در بازار جهانی را در ترغیب سامسونگ به تولید محصولی ویندوزی بی تأثیر بدانیم.

متأسفانه سامسونگ زمان ورود به بازار، قیمت و مشخصات دقیق سخت افزاری Galaxy Book را منتشر نکرده است. باید منتظر ماند و دید این عضو تازه وارد خانواده‌ی محصولات سامسونگ، تا چه حد انتظار‌ها را بر آورده می‌کند و آیا سامسونگ با استفاده از ویندوز مایکروسافت، به رقابت با سرفیس مایکروسافت می‌پردازد؟

این پست دارای یک نظر است

  1. رضا

    به نظر من که در حد سرفیس نیست، سطح مایکروسافت بالاتر از این حرفاس

دیدگاهتان را بنویسید