پرچمداران سامسونگ رونمایی شدند؛ معرفی رسمی Samsung Galaxy S8 و S8+

You are currently viewing پرچمداران سامسونگ رونمایی شدند؛ معرفی رسمی Samsung Galaxy S8 و S8+

انتظارها به سر رسید و غول فناوری کره‌ای پرچمداران جدیدش از خانواده‌ي گلکسی اس را معرفی کرد. Samsung Galaxy S8 و Samsung Galaxy S8+ دو گوشی جدیدی هستند که دستِ کم تا یک سال دیگر، پرچمدار محصولات سامسونگ خواهند بود و این شرکت امید زیادی به موفقیت آن‌ها و گذر از بحران Note7 دارد. مثل هر سال، سامسونگ با معرفی یک گوشی قدرتمند، زیبا و خلاقانه، همراه با افزودن امکاناتی جدید، کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا را هدف قرار داده است.

سایه مشکل باتری بر معرفی Samsung Galaxy S8 و S8+

Samsung Galaxy S8 و S8+ اولین محصولات مهمی هستند که پس از نوت ۷ رونمایی می‌شوند. اولین پرسشی که در مقابل پرچمداران جدید سامسونگ قرار دارد، وضعیت باتری آن‌هاست. سامسونگ قول داده باتری این دو هوشمند تازه وارد مشکلی نخواهد داشت و برای تأیید کارایی باتری آن‌ها از روش جدید بررسی سلامت باتری ۸ نقطه‌ای استفاده کرده است.

انقلاب اساسی سامسونگ را می‌توان دست برداشتن از شیوه‌ی طراحی دو سال اخیر گوشی‌هایش در این پرچمداران دانست. از زمان رونمایی گلکسی اس۶ که با بدنه‌ای فلزی وارد بازار شد، سامسونگ کم و بیش طراحی به کار رفته در اس۶ را در اغلب محصولاتش به کار می‌برد. Samsung Galaxy S8 و S8+هر دو از طراحی نسبتاً جدیدی بهره می‌برند که هم زیباتر از طراحی قبلی است و هم متفاوت. حذف کامل دکمه‌ی فیزیکی هوم و نیز استفاده از نمایشگرهای منحنی موسوم به Edge، در هر دو گوشه هر دو مدل، زیبایی خاصی به طراحی این گوشی‌ها داده است. از نظر سخت افزاری هم هر دو گوشی تقریباً تفاوتی با هم ندارند، فقط S8+ دارای نمایشگری بزرگتر و به تبع آن، باتری با ظرفیت بیشتری است.

مشخصات سخت افزاری Samsung Galaxy S8 و S8+

مشخصات سخت افزاری Samsung Galaxy S8 و S8+

  • بدنه: قاب آلومینیمی پولیش خورده، محافظ شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ در روی نمایشگر و پشت گوشی، استاندارد IP68 (مقاوم در برابر آب و گرد و خاک)،‌ در پنج رنگ.
  • نمایشگر: ۵٫۸ و ۶٫۲ اینچی سوپر AMOLED،‌ اندازه تصویر ۲,۹۶۰×۱۴۴۰ پیکسل، نسبت ابعاد ۱۸٫۵:۹ (۲٫۰۶:۱)، چگالی تصویر ۵۷۱ و ۵۲۹ پیکسل در اینچ و سازگار با HDR 10
  • دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه، OIS، ثبت تصویر مولتی شات و فیلم برداری ۲۱۶۰p با ۳۰fps
  • دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار و فیلم برداری ۱۴۴۰p با ۳۰fps
  • سیستم عامل و نرم افزار: اندروید ۷٫۰ نوقا، رابط کاربری Samsung Grace، دستیار مجازی Bixby، اتصال هوشمند (Smart Connect) و اتصال هوشمند خانه (Smart Connect Home)
  • تراشه: دو مدل، کوالکام اسنبپ دراگون ۸۳۵، پردازشگر مرکزی ۸ هسته (۴xKryo 280 + 4xCortex-A53)، پردازشگر گرافیکی Adreno 540 و همچنین Exynos 8895 هشت هسته (۴x2nd-gen Mongoose + 4xCortex-A53) و پردازشگر گرافیکی Mali-G71 GPU.
  • حافظه: حافظه رم ۴ گیگابایتی (با قابلیت ۶ گیگابایتی برای برخی از بازارها)، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی قابل ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت با کارت حافظه microSD، پشتیبانی از کارت‌های UFS.
  • باتری: ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مهر و موم شده! شارژ سریع تطبیقی (مثل S7)، پشتیبانی از شارژ سریع ۲٫۰ و شارژ بی‌سیم WPC و PMA
  • اتصالات: یک سیم کارت و دو سیم کارت (در برخی از بازارها)، LTE-A با چهار باند حامل (۴-Band) و Cat.16/13 (1Gbps/150Mbps)، یو اس بی نوع C و Wi-Fi a/b/g/n/ac. همراه با GPS، Beidou، Galileo، NFC و بلوتوث ۵٫۰
  • سایر امکانات: اسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه / تشخیص چهره، جک ۳٫۵ میلی متری، یک بلندگو در پایین، هدفون AKG همراه
بیشتر بخوانید:  Exynos 8895 نسل جدید تراشه های تولیدی شرکت سامسونگ

رنگبندی Samsung Galaxy S8 و S8+

ابزارهای جانبی Samsung Galaxy S8 و S8+

مثل همیشه، سامسونگ علاوه بر امکانات عادی و البته سطح بالای ارائه شده با گوشی، لوازم جانبی خاصی را هم ارائه داده که در نوع خود عالی هستند. در ادامه نگاهی کوتاه به این ابزارهای کاربردی خواهیم داشت.

Samsung DeX Station

به خاطر دارید که شرکت مایکروسافت همزمان با رونمایی از لومیا ۹۵۰، یک جعبه‌ی کوچک موسوم به داک را معرفی کرد که به کمک آن می‌شد از گوشی هوشمند مثل رایانه استفاده کرد؛ حالا سامسونگ هم همین کار را کرده و به کمک Samsung DeX Station می‌توانید Samsung Galaxy S8 و S8+ و را به مانیتور وصل کرده و از آن مثل یک رایانه استفاده کنید. نمایش فیلم، مشاهده‌ی کامل فایل‌های آفیس، پخش موسیقی و حتی بازی از امکاناتی است که می‌توان با مانیتوری بزرگتر از آن استفاده کرد.

Samsung DeX Station

بیشتر بخوانید:  Samsung Galaxy Book فصل جدیدی از رایانه‌های هیبریدی

 Samsung Gear 360 جدید

ابزار جانبی دیگری که همراه با اس ۸ معرفی شده است، Samsung Gear 360 نام دارد. Samsung Gear 360 در واقع دوربینی برای ثبت تصاویر ۳۶۰ درجه، برای مشاهده در عینک‌های واقعیت مجازی است. مدل جدید این دوربین، از قبلی کوچک‌تر است، اما قادر به فیلم برداری معمولی ۴K و فیلم برداری ۳۶۰ درجه با کیفیت ۷۲۰p است.

Samsung Gear 360

Samsung Gear VR جدید

عینک واقعیت مجازی سامسونگ، چند سالی است که جزئی از ابزارهای همراه با گوشی‌های هوشمند این شرکت شده است. مدل جدید Samsung Gear VR هرچند از لحاظ ظاهری نسبت به مدل‌های قبلی تغییر چندانی ندارد، اما کنترلر آن تغییر کرده و از لحاظ امکانات و کیفیت بهبود یافته و تجربه‌ای عمیق‌تر از واقعیت مجازی را برای کاربران به همراه دارد.

Samsung Gear VR

دیدگاهتان را بنویسید