کتاب Modern Thermodynamics with Statistical Mechanics ؛ نگاهی مدرن به مکانیک آماری

You are currently viewing کتاب Modern Thermodynamics with Statistical Mechanics ؛ نگاهی مدرن به مکانیک آماری

با گسترش و پیشرفت روز افزون علم شیمی و نیز شناسایی و سنتز مواد شیمیایی جدید، دسترسی به خواص شیمیایی مواد همراه با بررسی و آزمایش همه جانبه آن کاری بسیار سخت و وقت گیر است. برای رفع این مشکل، در قرن اخیر، مکانیک آماری به عنوان یکی از شاخه‌های جدید علم شیمی، برای بررسی خواص ترمودینامیکی مواد مورد توجه قرار گرفته است. کارایی بالای مکانیک آماری در پیش بینی خواص شیمیایی مواد به حدی بوده که امروزه بخش از اعظمی از مقالات و کتاب‌های منتشر شده در بحث شیمی، خصوصاً شیمی فیزیک، به این علم مربوط است. Modern Thermodynamics with Statistical Mechanics یا ترمودینامیک مدرن با مکانیک آماری نوشته دکتر کارل اس.هلریچ کتابی جامع و کامل در زمینه مکانیک آماری و کاربردهای آن در علم ترمودینامیک است.

Modern Thermodynamics with Statistical Mechanics شانزده فصل آماری

در این کتاب به تفصیل روابط مکانیک آماری و ارتباط آن با سایر پدیده های ترمودینامیکی بررسی شده است. این کتاب شامل شانزده فصل است که از میان آن‌ها می توان به حلالیت، قانون سوم ترمودینامیک، پتانسیل، کوانتوم، محلول های همگن، تعادلات و سنتیک اشاره کرد.

استفاده زیاد از روابط ریاضی در مکانیک آماری و پیچیدگی ظاهری ناشی از همین موضوع، گاهی باعث دور شدن پژوهشگران و دانشجویان از این شاخه‌ شیمی فیزیک می‌شود، اما کتاب Modern Thermodynamics with Statistical Mechanics با نگاهی جدید و به روز به مباحث ترمودینامیک آماری،‌ سطحی جامع از مباحث مربوطه را ارائه می دهد و با نگاهی نو به این علم پرداخته است.

اولین ویرایش کتاب ۴۰۳ صفحه ای Modern Thermodynamics with Statistical Mechanics در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط انتشارات مشهور اسپرینگر (Springer) منتشر شده است.

اگر به مکانیک آماری علاقه مند هستید و می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و یا دانشجوی تحصیلات تکمیلی رشته شیمی فیزیک هستید، توصیه می‌کنم کتاب Modern Thermodynamics with Statistical Mechanics را دریافت کرده و در کتابخانه دیجیتال خود نگه دارید. مطمئناً خواندن این کتاب، هرچند گذرا هم خالی از لطف نخواهد بود.

راهنما پسوند: PDF.

دانلود دانلود – با حجم ۳٫۷۵ مگابایت

رمز عبور رمز فایل: www.apblog.ir

منبع منبع: ای پی بلاگ

دیدگاهتان را بنویسید