تبدیل اسناد فیزیکی به فایل PDF قابل ویرایش در موبایل با Adobe Scan

You are currently viewing تبدیل اسناد فیزیکی به فایل PDF قابل ویرایش در موبایل با Adobe Scan

لوگوی Adobe Scanشاید نام نرم افزارهای OCR را شنیده باشید، نرم افزارهایی که تصاویر اسکن شده از اسناد فیزیکی را به فایل پی دی اف و یا حتی فایل مایکروسافت ورد تبدیل می‌کنند. عموماً این نرم افزارها نیاز به تصاویر با کیفیت اسکن شده از اسناد فیزیکی دارند و معمولاً برای سیستم عامل ویندوز و در واقع رایانه‌ها در دسترس هستند. همین دو مشکل اساسی باعث شده استفاده از نرم افزارهای OCR چندان همه گیر نشود و همچنان محدود باقی بماند. برای رفع این مشکلات، شرکت ادوبی، یکی از غول‌های نرم افزاری دنیا، با انتشار رسمی نرم افزار موبایلی Adobe Scan نسل جدیدی از نرم افزارهای تبدیل اسناد فیزیکی به فایل‌های قابل ویرایش رایانه‌ای را تولید کرده است.

Adobe Scan که به طور کاملاً رایگان برای دو سیستم عامل اندروید و آي او اس منتشر شده است، ابزاری سریع، ساده و کاربردی برای تبدیل متن‌های نوشته شده روی کاغذ،‌ دیوار و هر جای دیگر است. کافی است Adobe Scan را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید،‌ از متن مورد نظر عکس بگیرید، به نرم افزار فرصت پردازش تصویر را بدهید و در پایان فایل پی دی اف به دست آمده را ذخیره کنید. به علاوه به کمک نرم افزارهای ویرایش اسناد پی دی اف می‌توانید متن تصویر را تغییر دهید و حتی کپی کرده و در فرمت‌های دیگر نظیر ورد ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید:  AutoDraw نرم افزاری برای تبدیل شکل‌های رسم شده به نقاشی

این نرم افزار خودش هم قابلیت‌ ویرایش فایل‌های پی دی اف تولید شده را دارد اما این امکان، بر خلاف قابلیت اصلی، رایگان نیست و برای استفاده از آن نیاز به پرداخت ماهیانه ۱۵ دلار است. رایگان نبودن قابلیت ویرایش فایل‌های حاصله برای ما البته چندان مهم نیست، چراکه نرم افزارهای ویرایش پی دی اف رایگان به تعداد کافی وجود دارد و از این بابت نگرانی خاصی وجود ندارد.

Adobe Scan رایگان در فروشگاه گوگل و اپل

اولین نسخه‌ی Adobe Scan که به تازگی در فروشگاه‌های گوگل (اینجا) و اپل (اینجا) ارائه شده است، هنوز عالی نیست و راه زیادی برای تبدیل شدن به یک ابزار کامل برای اسکن اسناد فیزیکی و تبدیل به فایل پی دی اف قابل ویرایش در پیش دارد. از سویی دیگر این نرم افزار هنوز در اسکن فایل‌های انگلیسی با فونت‌های مختلف هم عملکردی صد درصدی ندارد و گاهی به کمک کاربر نیازمند است، به همین دلیل نباید انتظار داشت به این زودی نسخه‌ی زبان فارسی آن منتشر شود. اما تبدیل فایل‌های فیزیکی انگلیسی به متن قابل ویرایش برای غیر انگلیسی زبان‌ها، مثل ما، می‌تواند کمکی مناسب برای دانشجویان، دانش آموزان، اساتید، بازرگانان و تمامی کسانی باشد که به نحوی با متون انگلیسی سر و کار دارند.

+ اگر به نرم افزارهای رایگان معرفی شده در اِی پی بلاگ علاقه‌مند هستید، می‌توانید برچسب نرم افزار رایگان را دنبال کنید. همچنین اگر نرم افزار رایگانی را می‌شناسید که امکانات خوبی را ارائه می‌دهد و  کمتر مورد توجه واقع شده است، می‌توانید از بخش ارتباط با ما و یا نظرات همین بخش، معرفی کنید تا با نام شما در وبسایت منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید