اتصال آمستردام به پاریس با هایپرلوپ تا سال ۲۰۲۱ میلادی

You are currently viewing اتصال آمستردام به پاریس با هایپرلوپ تا سال ۲۰۲۱ میلادی

امسال هم به مانند سال‌های قبل، رقابت‌های اسپایس‌اکس هایپرلوپ برگزار شد و یک استارت‌آپ هلندی این رقابت را پیروز شد. شرکت اسپایس‌اکس که با پروژه‌ی مشهور موشک فضاپیمابر قابل فرودش  معروف است، توسط ایان ماسک بنیان گذاشته شده است. ایان ماسک یکی از پیشگامان فناوری جهان و بنیان گذار شرکت‌های بزرگی نظیر تسلا موتورز، پی‌پل، و اسپیس‌اکس است و اولین ارائه دهنده نظریه‌ی هایپرلوپ است. شرکت اسپیس‌اکس چند سالی است که مسابقه‌ای با نام اسپیس‌اکس هایپرلوپ برگزار می‌کند و برترین ایده‌ها و فناوری‌های هایپرلوپ را انتخاب می‌کند.

هایپرلوپ نوعی جدید از فناوری‌های حمل و نقل است که در آن مسافران در لوله‌هایی که شرایط خلأ بر آن حاکم است، بدون اصطکاک با کپسول‌هایی با سرعت بسیار بالا جابجا می‌شوند. سرعت حرکت کپسول در این لوله‌ها بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

بیشتر بخوانید:  تصویری جدید از آینده فناوری بشر با معرفی پروژه رابط مغز-رایانه فیسبوک

هایپرلوپ از هلند تا فرانسه

یک تیم هلندی از دانشگاه فنی دلف، برنده‌ی جایزه‌ی اسپایس‌اکس هایپرلوپ امسال شدند. پروژه‌ی در حال انجام این گروه، اتصال شهر آمستردام هلند به پاریس فرانسه به کمک فناوری هایپرلوپ است. این فناوری توسط استارت‌آپ Hardt Global Mobility با همکاری دانشگاه فنی دلف، شرکت راه آهن ملی هلند و شرکت عمرانی BAM در حال اجراست و قرار است تا سال ۲۰۲۱ به بهره برداری برسد.

در این مجموعه، تمام سیستم‌هایی که نیازی به سرعت بالا ندارند آزمایش می‌شوند. امنیت سیستم شناور سازی، و همچنین سیستم محرکه بسیار مهم هستند و در این مجموعه همه از نظر امنیتی آزمایش می‌شوند.
تیم هاتر، مدیر عامل شرکت Hardt در گفتگو با رویترز

دور اول آزمایش‌های این پروژه تا به حال ۶۷۵ هزار دلار سرمایه دریافت کرده است. البته برای ساخت خطوط ارتباطی لازم برای انجام آزمایشات کامل سرعت بالا تا سال ۲۰۱۹، نیاز به سرمایه گذاری بیشتری است. با تکمیل آزمون‌های امنیتی، هدف اصلی شرکت اتصال آمستردام به پاریس تا سال ۲۰۲۱ است.

همزمان با این پروژه، ساخت هایپرلوپ‌ها در کشورهای مختلفی نظیر امریکا، کانادا، چک، اسلواکی و امارات در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید