حاشیه‌ای جالب از انتخابات بریتانیا ؛ کتاب خواری یک استاد دانشگاه در برنامه زنده

You are currently viewing حاشیه‌ای جالب از انتخابات بریتانیا ؛ کتاب خواری یک استاد دانشگاه در برنامه زنده

یک ضرب المثل مشهور انگلیسی هست که می‌گوید:«هرگز قولی ندهید که نتوانید انجامش دهید». این ضرب المثل برای متیو گودوین، استاد علوم سیاسی انگلیسی حالا کاملاً قابل کاربرد است. آقای گودوین حدود یک ماه پیش توییتی را در حساب کاربری رسمیش منتشر کرد که برایش دردسر ساز شد و حاشیه‌ای جالب از انتخابات بریتانیا را رقم زد.

من با صدای بلند می‌گویم. من اعتقاد ندارم آرای حزب کارگر، تحت رهبری جرمی کوربین بیش از ۳۸ درصد شود. اگر این اتفاق بیفتد با خوشحالی کتابم درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا) را خواهم خورد.

عبارت بالا ترجمه‌ي توییت متیو گودوین پیش از برگزاری انتخابات سراسری مجلس عوام انگلستان است. همانطور که احتمالاً در اخبار شنیده‌اید، حزب کارگر بر خلاف پیش بینی‌ها توانست اکثریت حزب محافظه کار را بشکند و با کسب ۴۰٫۳ درصد آرا، کرسی‌های بیشتری نسبت به دوره‌ی قبل در مجلس عوام بریتانیا کسب کند. با کسب بیش از ۴۰ درصد آرا، نوبت به متیو گودوین رسیده بود که به قولش عمل کند.

بیشتر بخوانید:  عبور تولید انرژی غیر فسیلی انگلستان از مرز پنجاه درصد کل انرژی

انتخابات بریتانیا و حواشی خاص خودش

این استاد علوم سیاسی انگلیسی، با حضور در یکی از برنامه‌های زنده‌ی شبکه‌ي اسکای نیوز، به قولش وفا کرد و صفحاتی از کتاب خود با نام «برگزیت: چرا بریتانیایی‌ها به خروج از اتحادیه‌ی اروپا رأی دادند» را خورد! این اقدام او آنچنان تعجب برانگیز بود که حساب کاربری رسمی توییتر شبکه‌ی اسکای نیوز، با انتشار تصویر فوق و متن زیر به آن واکنش نشان داد:

این مرد پس از پیش بینی اشتباه نتایج انتخابات بریتانیا کتابش (چند صفحه‌اش) را روی آنتن زنده اسکای نیوز خورد.

پس از حضور متیو گودوین در برنامه‌ي زنده‌ي شبکه‌ي خبری اسکای و کتاب خواری، او با انتشار توییت زیر، وفای به عهدش را اعلام کرد:

هرگز نگویید که من پای حرفم نمانده‌ام

 

I’m saying this out loud. I do not believe that Labour, under Jeremy Corbyn, will poll 38%. I will happily eat my new Brexit book if they do
— Matthew Goodwin (@GoodwinMJ) May 27, 2017

This man just ate (some of) his book live on Sky News after making an incorrect #GE2017 prediction @GoodwinMJ
— Sky News (@SkyNews) June 10, 2017

Don’t ever say I am not a man of my word
— Matthew Goodwin (@GoodwinMJ) June 10, 2017

دیدگاهتان را بنویسید