ببینید: فیلم کوتاه Piper برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه سال ۲۰۱۶

You are currently viewing ببینید: فیلم کوتاه Piper برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه سال ۲۰۱۶

یکی از جذاب‌ترین عنوان‌های جوایز آکادمی اسکار، جایزه‌ی بهترین فیلم انیمیشن کوتاه آن است، جایزه‌ای که به فیلم‌نامه‌هایی کوتاه تعلق می‌گیرد که فضای پویانمایی را برای پیاده سازی انتخاب کرده‌اند. انیمیشن کوتاهی که امسال جایزه اسکار را برد،‌ Piper نام دارد. این انیمیشن کوتاه توسط استدیو انیمیشن پیکسار و با همکاری شرکت والت دیزنی ساخته شده و آلن باریلارو نویسندگی و کارگردانی آن را برعهده داشته است.

Piper داستان نبرد با ترس

داستان Piper روایتی زیبا و طنزآلود از مواجهه‌ي یک جوجه‌ي تازه متولد شده با ترس از امواج بلند دریاست. جوجه‌ای که همراه خانواده و همنوعانش در ساحل دریا زندگی می‌کند و غذایش صدف‌های دریایی هستند. صدف‌هایی که در زیر شن‌های ساحل قرار دارند و هر بار که جوجه به سمت ساحل برای یافتن غذا می‌رود، موج‌های عظیمی دریا که به سمتش می‌آیند باعث ترس و فرارش می‌شوند. یادگیری روش مقابله با ترس و کسب تجربه در این زمینه موضوعی است که در ادامه‌ی انیمیشن کوتاه Piper به آن پرداخته شده است.

در این انیمیشن کوتاه از جدیدترین روش‌های تدوین ویدیو استفاده شده است و به گفته‌ی سازندگان آن، ساخت Piper حدود سه سال زمان برده است. این انیمیشن فوق العاده زیبا، علاوه بر جایزه‌ی اسکار بهترین انیمیشن کوتاه، عنوان بهترین فیلم کوتاه جوایز آنی (Annie Award) را نیز به خود اختصاص داده است. جوایز آنی، در واقع معادل جوایز اسکار برای انیمیشن‌ها در امریکاست و از ۱۹۷۲ همه ساله به برترین‌های انیمیشن امریکا اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید:  داستان اصغر فرهادی و اسکار ادامه دارد! قسمت دوم: فروشنده

جالب است بدانید استدیو انیمیشن پیکسار در سال ۱۹۸۶ توسط استیو جابز و ادوین کتمول بنیان گذاشته شده است. انیمیشن‌های سینمایی مشهوری نظیر داستان اسباب بازی‌، ماشین‌ها، در جستجوی نمو و بالا (UP) همگی محصول این استدیو هستند. در سال ۲۰۰۶ میلادی شرکت والت دیزنی این شرکت را خریداری کرد و از آن زمان استدیوی انیمیشن پیکسار زیر مجموعه‌ی شرکت والت دیزنی به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید