Xbox One X مایکروسافت قدرتمندترین کنسول بازی تاریخ را رونمایی کرد

You are currently viewing Xbox One X مایکروسافت قدرتمندترین کنسول بازی تاریخ را رونمایی کرد

عضو جدید خانواده کنسول‌های مایکروسافت، ایکس باکس با نام رسمی Xbox One X رونمایی شد. Xbox One X که پیش‌تر با نام پروژه‌ی Scorpio شناخته می‌شد، کنسولی انقلابی است که از دو جنبه‌ی مختلف رکورد شکنی کرده است؛ سخت افزار و اندازه. افزایش نرخ فریم (FPS)، سرعت بارگذاری بیشتر، رفع مشکلات گرافیکی بازی‌های سنگین و البته پشتیبانی از ۴K برخی از ویژگی‌هایی است که سخت افزار قدرتمند Xbox One X در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ویژگی‌های سخت افزاری Xbox One X

ردموند نشین‌ها اینبار برای بازی‌خورها سنگ تمام گذاشته‌اند و Xbox One X همه‌ي آن چیزی است که برای بازی کردن نیاز دارند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ایکس باکس جدید مایکروسافت از همه‌ي جهات نسبت که مدل قبلی ایکس باکس و همچنین پلی استیشن ۴ پرو برتری دارد. سخت افزاری قدرتمند که کمکی شایان خواهد بود به شرکت‌های سازنده‌ی بازی و محدودیت‌های بسیاری برای آن‌ها را کاهش خواهد داد. پشتیبانی از بازی‌های ۴K و نیز VR، در کنار پردازشگر گرافیکی شش-ترافلاپس، پردازشگر مرکزی ۸ هسته و حافظه رم ۱۲ گیگابایتی برخی از قابلیت‌های سخت افزاری این کنسول تازه وارد است. قابلیت‌هایی که باعث شده، تیم سازنده آن بارها تأکید کنند که این کنسول، قدرتمندترین کنسول موجود در بازار خواهد بود.

مشخصات Xbox One X

نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی Xbox One X اندازه‌ی بدنه‌ی آن است. این کنسول جدید که سخت افزار قوی‌تری دارد نه تنها نسبت به مدل‌های قبلی بزرگتر نشده بلکه ابعاد آن کمتر شده و از مدل‌های پیشین کوچک‌تر است.

بنار بر آنچه در نمایشگاه E3 امسال گفته شده است، برای این کنسول قدرتمند نسخه‌های خاصی از بازی‌های مشهور مانند Forza Motorsport 7، Metro: Exodus، Assassin’s Creed: Origins و چندین و چند بازی دیگر منتشر خواهد شد.

غول فناوری جهان زمان ورود Xbox One X را به بازار ۷ نوامبر سال جاری میلادی و قیمت این کنسول جذاب را ۴۹۹ دلار (۴۴۹ پوند) اعلام کرده است.

منبع: Engadget

دیدگاهتان را بنویسید