۱۵ سریال پرخرج تاریخ / بخش اول / از فرینج تا امپراتوری بوردواک

You are currently viewing ۱۵ سریال پرخرج تاریخ / بخش اول / از فرینج تا امپراتوری بوردواک

تنها سینما نیست که با بودجه‌های سرسام آور و میلیونی سعی در جذب مخاطبان دارد، سریال‌های تلویزیونی هم نه تنها کم خرج نیستند بلکه بسیار پرخرج هم هستند. این روزها یک فصل از سریال مورد علاقه شما ممکن است از یک فیلم سینمایی اکشن و یا تخیلی پر هزینه، گران‌تر بوده باشد.

فهرست پرخرج ترین سریال‌های تاریخ

شاید شما هم مثل من انتظار داشته باشید در این فهرست،‌ سریال بازی تاج و تخت صدرنشین باشد و سایر سریال‌ها در تعقیب این سریال؛ اما اشتباه نکنید، بازی تاج و تخت تنها یکی از اعضای این لیست است و مطمئن باشید که اولین آن نیست. در میان سریال‌های پرخرج تاریخ،‌ نام برخی از سریال‌های معروف مشاهده می‌شود و نام برخی هم نه! در بخش اول این مجموعه، نگاهی می‌اندازیم به پنج عضو قعرنشین جدول، سریال‌های قرار گرفته در رتبه‌ی ۱۱ تا ۱۵ این فهرست گران قیمت. با من همراه باشید…

۱۵- فرینج (Firnge)

اولین عضور این مجموعه که در واقع قعرنشین آن است،‌ سریال فرینج است؛ سریالی با زمینه‌ی علمی-تخیلی که روایتی از یک افسر پلیس ویژه را بیان می‌کند. مانند بسیار دیگری از سریال‌هایی که به تهیه کنندگی جی جی آبرامز ساخته شده‌اند، فرینج هم یکی از پرخرج ترین سریال‌های امریکایی بوده است. با درنظر گرفتن هزینه‌ی ۲۰ میلیون دلاری برای ساخت دو قسمت اول این سریال در سال ۲۰۰۸،‌ هر قسمت فرینج به طور میانگین حدود ۴ میلیون دلار هزینه داشته است. برای پیش تولید این سریال پنج فصلی هم حدود ۱۰ میلیون دلار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید:  تصاویر جدید از فصل هفتم بازی تاج و تخت؛ آیا استارک‌ها دوباره متحد می‌شوند؟

۱۴- لاست (Lost)

سریالی نام آشنا خصوصاً برای ما ایرانی‌ها! مانند فرینج،‌ تهیه کننده‌ی لاست هم کسی نیست جز جی جی آبرامز و او برای این سریال هم سنگ تمام گذاشته است. هزینه‌ی هر قسمت سریال لاست حدود ۴ میلیون دلار برآورد شده است و هزینه‌ی پیش تولید آن نیز چیزی بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون دلار. هزینه‌ای گزاف که برای سریالی به محبوبیت لاست کاملاً قابل قبول است. لاست از معدود سریال‌های امریکایی است که هیچگاه بیننده کمتر از ۱۰ میلیون نفر نداشته است. فصل اول با میانگین بیننده هر قسمت ۱۵٫۶۹ آغاز شد و فصل ششم با میانگین ۱۰٫۰۸ میلیون نفر به اتمام رسید.

۱۳- ددوود (Deadwood)

محصولی جذاب،‌ پرطرفدار و البته پرخرج از شبکه‌ي اچ بی او که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ روی آنتن رفت. روایتی جذاب از عصر جویندگان طلا در غرب وحشی که نمای وسترن از روزگاران قدیم امریکا را به نمایش گذاشت. ساخت این نمایی وسترن البته کم هزینه نبود و برای هر قسمت این سریال حدود ۴٫۵ میلیون دلار هزینه شده است. محبوبیت سریال به حدی بود که بسیاری اتمام آن پس از سه فصل را زودهنگام دانستند و همین سال گذشته (۲۰۱۶) بود که سازندگان سریال نگارش فصل جدیدی از ددوود را آغاز کردند. فیلم‌نامه‌ای که به گفته‌ی یا مک‌شین،‌ بازیگر سریال در اختیار شبکه‌ي اچ بی او است و حالا همه منتظر برنامه ریزی شبکه برای ساخت فصل جدید آن هستند.

بیشتر بخوانید:  معرفی سریال Person of Interest ؛ نهایت هیجان در فیلم‌نامه‌ای قدرتمند و جذاب

۱۲- خانه پوشالی (House of Cards)

مانند سریال لاست، خانه پوشالی هم در ایران بسیار مشهور است. سریالی که از شبکه‌ی نمایش هم پخش شد، یکی از سریال‌های پر هزینه‌ی امریکاست. بودجه هر قسمت خانه پوشالی در ابتدا حدود ۴٫۵ میلیون دلار بود. هزینه‌ای که با افزایش محبوبیت سریال و بالا رفتن دستمزد بازیگران آن،‌ هر فصل بیشتر از فصل قبلی است. بازی بسیار عالی بازیگران در کنار تعدد چهره‌های حاضر در سریال،‌ همراه با نقد‌های مثبت منتقدین، این سریال را به یکی از مشهورترین سریال‌های حال حاضر تلویزیون در جهان تبدیل کرده است. سریالی که جوایز متعددی برنده شده و روندی صعودی را طی کرده است.

۱۱- امپراتوری بوردواک (Boardwalk Empire)

یازدهمین عضو این فهرست هم مثل ددوود، محصول شبکه‌ی اچ بی او است. امپراتوری بوردواک درامی تاریخی است که به عصر ممنوعیت الکل در امریکا (۱۹۲۰ تا ۳۰) می‌پردازد. فصل اول این سریال در سال ۲۰۱۰ پخش شد و نمایش امپراتوری بوردواک تا سال ۲۰۱۴ با فصل پنجم ادامه داشت. پیش تولید این سریال تاریخی بسیار پر هزینه بود و ۱۸ میلیون دلار صرف آن شد. هر قسمت از این سریال هم چیزی حدود ۵ میلیون دلار بودجه مصرف کرده است.

منبع: Digitalspy

دیدگاهتان را بنویسید