دو دهه با جادوی رولینگ؛ ۲۰ سال از انتشار اولین کتاب هری پاتر گذشت

You are currently viewing دو دهه با جادوی رولینگ؛ ۲۰ سال از انتشار اولین کتاب هری پاتر گذشت

۲۰ سال پیش، در چنین روزی اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های مشهور هری پاتر منتشر شد، کتابی که دنیا را متحول کرد و جادوی جی.کی. رولینگ برای چندین سال بخشی از دنیای بسیاری از کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان همه جای دنیا شد.

۲۶ ژوئن سال ۱۹۹۷، درست ۲۰ سال پیش، کتابی وارد قفسه‌های کتاب فروشی‌ها شد که قرار بود دنیایی جدید را روایت کند. هری پاتر و سنگ جادو، دقیقاً دو دهه قبل در چنین روزی منتشر شد و آغازگر راهی بود که هنوز هم بسیار پرطرفدار است. نوشتن از داستان و درون مایه‌ي هری پاتر کاری خنده‌دار است و کمتر کسی را می‌توان یافت که چیزی از هری پاتر نشنیده باشد. هفت جلد کتاب، هشت فیلم سینمایی، چندین و چند بازی رایانه‌ای به علاوه‌ی مجموعه کتاب‌های وابسته به هری پاتر فقط بخش رسمی انتشار این داستان مشهور و صد البه جذاب است.

داستانی که کودکی خیلی از ماها را درگیر خود کرد و همه‌ی ما خاطرات زیادی از دنیایی داریم که هری پاتر برایمان ساخته است. با دوستان هری پاتر دوست بودیم و با دشمنانش دشمن. گویی ما هم مثل هری، هرمیون گرنجر و رون ویزلی عضو گریفندور بودیم و اعضاش را ستایش کردیم و از دریکو و سایر اسلیترین‌ها متنفر… دنیایی خیالی که با احساسات کودکانه‌ی ما درآمیخت و رویاهایی جادویی را برای رقم زد…

20 سالگی هری پاتر

۲۰ سال با هری پاتر و داستان‌هایش

شاید جی. کی. رولینگ، نویسنده‌ی خوش ذوق داستان‌های هری پاتر، نوشتار داستان اصلی را به اتمام رسانده باشد، اما او هنوز هم در دنیای جادوگران و مدرسه‌ی هاگوارتز زندگی می‌کند. شاهد این مدعی نیز کتاب‌های وابسته به دنیای هری پاتر است که او سال به سال در حال نوشتن و انتشارشان است. جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها، که در جلد اول داستان هر پاتر در مدرسه‌ی هاگوارتز به سال اولی‌ها از جمله هری تدریس می‌شد، کوییدیچ در گذر زمان، تاریخچه و آموزش بازی اختصاصی جادوگران، قصه‌های بیدل نقال، کتابی که آلبوس دامبلدور برای هرمیون گرنجر به ارث گذاشت و یادگاران مرگ در آن تشریح شد، راهنمای ناکامل و نامعتبر هاگوارتز و چند عنوان کتاب دیگر دنباله‌های این مجموعه داستان پرطرفدار است.

بیشتر بخوانید:  جدیدترین تریلر فصل هفتم بازی تاج و تخت ؛ زمستان اینجاست!

در ادامه‌ي این مجموعه البته نمایشنامه‌ای هم در دو جلد منتشر شده است که هری پاتر و فرزند نفرین‌شده نام دارد و در آن ماجراهای هری پاتر و فرزندش هم بیان می‌شود. نمایشنامه‌ای که کمتر از یک سال پیش روی صحنه رفت و گفته می‌شود پس از اتمام ساخت مجموعه فیلم‌های جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها، این بخش از هری پاتر که به عنوان کتاب هشتم آن نیز شناخته می‌شود، ساخته خواهد شد.

امروز و به مناسبت بیست سالگی انتشار اولین جلد از کتاب‌های هری پاتر، جی. کی. رولینگ هم توییتی احساسی منتشر کرد:

۲۰ سال پیش در همین روز دنیایی که من در آن تنها زندگی می‌کردم ناگهان روی همه باز شد. فوق‌العاده است. از شما متشکرم.

 

۲۰ years ago today a world that I had lived in alone was suddenly open to others. It’s been wonderful. Thank you.#HarryPotter20
— J.K. Rowling (@jk_rowling) June 26, 2017

دیدگاهتان را بنویسید