پخش زنده مسابقات فوتبال مهم قاره اروپا در فیسبوک

You are currently viewing پخش زنده مسابقات فوتبال مهم قاره اروپا در فیسبوک

فیسبوک با عقد قراردادی جدید با شبکه‌ی تلویزیونی فاکس، از این پس مسابقات مهم فوتبال در اروپا را پخش زنده خواهد کرد. در حال حاضر این قرارداد شامل پخش بازی‌های دور گروهی، چهار بازی دور یک هشتم نهایی و چهار بازی دور یک چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا است. همچنین بازی‌های تورنمنت‌های مهم دیگر اروپا نیز در فیسبوک پخش زنده خواهد شد.

پخش زنده فوتبال به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی

هنوز بحث مالی و نیز افزایش پوشش این بازی‌ها به دورهای بالاتر تکمیل نشده است و مذاکرات ادامه دارد. بر اساس توافق فعلی، پخش زنده مسابقات در امریکا از طریق صفحه رسمی فاکس اسپورتس و به زبان اسپانیایی در صفحه رسمی اسپانیایی فاکس اسپورتس انجام می‌شود.

دیوید ناتانسون، مدیر بخش عملیات تجاری فاکس اسپورتس در این‌باره گفته: «فیسبوک یک رسانه‌ی اجتماعی پرقدرت و همکاری عالی برای رشد فوتبال در امریکا برای ماست. از آنجا که مردم زمان بیشتر و بیشتری را با گوشی‌های تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، ارائه‌ی مسابقات در این بستر کاملاً طبیعی است.»

محبوبیت بسیار بالای فوتبال در دنیا به فیسبوک هم رسیده و فوتبال با اختلاف زیاد محبوب‌ترین ورزش در بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان است. جالب است بدانید امسال تنها درباره‌ي بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و یوونتوس، بیش از ۳۰ میلیون نفر، فراتر از ۹۸ میلیون فعالیت در فیسبوک انجام داده‌اند.

دن رید، مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی فیسبوک، نیز اضافه کرده: «لیگ قهرمانان اروپا یکی از بزرگ‌ترین تورنمنت‌های فوتبال جهان است، بنابراین ما از همکاری با فاکس اسپورتس برای پخش زنده مسابقات فصل آینده برای طرفداران فوتبال در امریکا هیجان زده هستیم. این همکاری شیوه‌ای جدید برای پخش را در اختیار فاکس قرار می‌دهد، بستری ملی که اجازه‌ی پخش بازی‌هایی که پخش تلویزیونی نمی‌شود را در اختیارشان می‌گذارد. و با پخش زنده جداگانه مسابقات به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی در فیسبوک، هواداران می‌توانند به طرفداری و گفتگو درباره‌ی مسابقات از زمان آغاز مرحله‌ی گروهی در ماه سپتامبر بپردازند.»

منبع: Variety

دیدگاهتان را بنویسید