آغاز ساخت اولین شهر جنگلی جهان در چین؛ رویایی که به حقیقت می‌پیوندد

You are currently viewing آغاز ساخت اولین شهر جنگلی جهان در چین؛ رویایی که به حقیقت می‌پیوندد

ساخت اولین شهر جنگلی جهان که برای مبارزه با آلودگی هوا و تولید گازهای گلخانه‌ای طراحی شده است، در شهر لیوژو واقع در استان گوانگشی کشور چین آغاز شد. طرح اصلی این شهر جنگلی توسط معمار مشهور ایتالیایی استفانو بوئری ارائه شده و در ساخت این شهر خارق‌العاده گروهی از طراحان پروژه‌های سبز از سراسر جهان با بوئری همکاری می‌کنند.

این شهر زیبا پوششی کاملاً سبز خواهد داشت، قرار است حدود یک میلیون گیاه شامل ۱۰۰ گونه‌ی گیاهی مختلف و بیش از ۴۰ هزار اصله درخت در شهر کاشته شود. برآورد می‌شود این میزان از گیاهان قادر باشند سالانه ۱۰ هزار تن کربن دی‌اکسید و ۵۷ تن آلودگی را جذب کنند و در مقابل حدود ۹۰۰ تن اکسیژن در سال تولید کنند.

بیشتر بخوانید:  بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان در چین وارد مدار شد

مزایای زندگی در شهر جنگلی

ساخت شهر جنگلی به کاهش دمای هوا، بهبود کیفیت هوای شهر، کاهش سر و صدا، ایجاد زیستگاه و بهبود تنوع زیستی در منطقه کمک خواهد کرد. شهر جنگلی لیوژو در تولید انرژی خودکفا خواهد بود و تمامی انرژی مورد نیازش را از محل منابع تجدیدپذیر مانند انرژی زمین گرمایی و انرژی خورشیدی تأمین خواهد کرد.

این شهر رویایی، دارای تمامی امکانات شهری نظیر مناطق تجاری، مناطق مسکونی، فضاهای تفریحی، بیمارستان و دو مدرسه خواهد بود. شهر جنگلی با یک خط راه آهن قطارهای الکتریکی سریع السیر به شهر اصلی لیوژو متصل خواهد شد.

مساحت فضای در نظر گرفته شده برای این شهر حدود ۱۷۵ هکتار و در شمال شهر لیوژو واقع شده است. این پروژه از اهمیت بسیار زیادی در کشور چین برخوردار است و اگر با موفقیت به اتمام برسد، به نمادی برای توسعه‌ی شهرهای سبز در جهان تبدیل خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی طراحان پیش برود، سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد پایان ساخت و ساز و افتتاح این شهر فوق‌العاده خواهیم بود.

این شهر برای زندگی ۱۰۰ هزار تفر طراحی شده است. برای مشاهده‌ي نقشه و ویژگی‌های منحصر بفرد طراحی این شهر جنگلی را می‌توانید در سایت رسمی شرکت معماری استفانو بوئری (اینجا) مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید