ببینید: لحظه پرتاب ماهواره به فضا… از فضا!

You are currently viewing ببینید: لحظه پرتاب ماهواره به فضا… از فضا!

همه‌ی ما تا به حال تصاویر مختلفی از پرتاب ماهواره به فضا دیده‌ایم. تصاویری مختلف که هم در تلویزیون پخش می‌شوند و هم در وبسایت‌ها مختلف وجود دارند. تمامی این تصاویر یک وجه اشتراک کلی دارند؛ محل فیلم برداری. محل فیلم برداری تمامی تصاویر روی زمین است و پرواز موشک‌های ماهواره‌بر به سمت فضا، همیشه از زاویه‌ای نزدیک به دور به تصویر کشیده می‌شود.

شرکت فضایی پلنِت (Planet) در اقدامی خلاقانه، فیلمی کوتاه از پرتاب ماهواره به فضا را منتشر کرده که در فضا فیلم برداری شده است. در این ویدئو به جای تصاویر مرسوم نزدیک به دور، روند حرکت موشک ماهواره‌بر به کمک یک ماهواره‌ی دیگر دنبال شده و تصاویر آن ثبت می‌شود. این ویدئو متعلق به پرتاب مجموعه‌ای از ۴۸ ماهواره‌ی این شرکت از ایستگاهی در کشور قزاقستان، برای قرار گیری در مدار زمین است. تصاویر توسط یکی از ماهواره‌های تصویر برداری شرکت پلنِت تهیه شده است. ماهواره‌ی مذکور هر ثانیه یک عکس از پرتاب موشک ثبت کرده و با اتصال این تصاویر به هم، این ویدئو ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:  رکورد شکنی سازمان پژوهش‌های فضایی هند با ارسال 104 ماهواره در 18 دقیقه به فضا

پرتاب ماهواره برای صورت فلکی فاخته

شرکت پلنِت، یکی از شرکت‌های مشهور در زمینه‌ی تصویر برداری فضایی از زمین است و همین حالا چندین ماهواره‌ی آن در حال گردش به دور زمین هستند. مجموعه‌ی ارسال شده توسط موشکی که در ویدئو می‌بینید، شامل ۴۸ ماهواره‌ی تصویر برداری از زمین است که همگی به سلامت در مدار زمین قرار گرفته‌اند. این مجموعه بخشی از پروژه‌ی این شرکت موسوم به صورت فلکی ماهواره‌ای فاخته (Dove) است. این پروژه شامل خوشه‌هایی از ماهواره‌های تصویر برداری است که سراسر آسمان زمین را پوشش می‌دهند و به عکس برداری همزمان از همه جای کره زمین می‌پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید