مایکروسافت: نرم افزار پینت زنده است و زنده خواهد ماند

You are currently viewing مایکروسافت: نرم افزار پینت زنده است و زنده خواهد ماند

انتشار یک متن مبهم در بخش پشتیبانی مایکروسافت کافی بود تا رسانه‌های مختلف به پایان کار نرم افزار ویرایش تصویر محبوب و نام آشنای پینت (Paint) بپردازند و در پی آن هواداران نرم افزار پینت به مایکروسافت معترض شوند.

در این مقاله‌ی مبهم، اشاره شده بود که نرم افزار پینت در به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ موسوم به به‌روزرسانی پاییز جایی ندارد و این نرم افزار قدیمی دیگر همراه ویندوز نخواهد بود. همین کافی بود تا سر و صدای بسیاری در میان هواداران پینت ایجاد شود و فریاد این اعتراضات به گوش مدیران غول ردموند نشین فناوری برسد.

نرم افزار پینت باقی می‌ماند

در پاسخ به این اعتراضات، مگان ساندرز، مدیر کل بخش سه‌بعدی مایکروسافت، با انتشار متنی در وبلاگ رسمی این شرکت، خبر پایان کار نرم افزار پینت را تکذیب کرد. «نرم افزار پینت جایی نخواهد رفت جز فروشگاه مایکروسافت، آن هم به صورت رایگان!» این عنوان متن ارسال مگان ساندرز است. متنی که در آن ساندرز تأکید می‌کند که مایکروسافتی‌ها از محبوبیت نرم افزار پینت آگاه هستند و با انتشار به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰، این نرم افزار نابود نخواهد شد؛ فقط از حالت پیش‌فرض ویندوز خارج می‌شود و به شکل رایگان در فروشگاه مایکروسافت برای دریافت موجود خواهد بود.

مایکروسافت پینت اینجا خواهد ماند، فقط به زودی خانه‌ای جدید خواهد داشت، فروشگاه مایکروسافت، جایی که به صورت رایگان برای دریافت وجود خواهد داشت.
بخشی از بیانیه‌ی مگان ساندرز، مدیر کل بخش سه‌بعدی مایکروسافت

به این ترتیب کاربری پینت در ویندوز ۱۰، بعد از به‌روزرسانی پاییز، مشابه اینترنت اکسپلورر خواهد بود. نرم افزاری که همراه ویندوز ۱۰ هست اما توصیه می‌شود به نسخه‌ی جدیدتر آن مراجعه شود. برای اینترنت اکسپلورر توصیه به مرورگر اج می‌شود و برای پینت، نرم افزار پینت سه‌بعدی.

بیشتر بخوانید:  Xbox One X مایکروسافت قدرتمندترین کنسول بازی تاریخ را رونمایی کرد

هرچند مایکروسافت هنوز برنامه‌ی زمانی ارائه‌ی پینت در فروشگاهش را منتشر نکرده است اما جای نگرانی وجود ندارد، پینت باقی مانند ۳۱ سال گذشته هنوز هم زنده و سر حال به همه‌ی ما برای ویرایش و گاهی هم تخریب تصاویر کمک خواهد کرد!

این پست دارای یک نظر است

  1. خرید ممبر واقعی

    ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید