رشد مداوم کاربران فیسبوک؛ ۲ میلیارد کاربر فعال در ماه

You are currently viewing رشد مداوم کاربران فیسبوک؛ ۲ میلیارد کاربر فعال در ماه

جدیدترین گزارش مالی شرکت فیسبوک نشان می‌دهد این شبکه‌ی اجتماعی محبوب هنوز هم در حال رشد است و بعد از گذشت بیش از ده سال از آغاز کار، تعداد کاربران فیسبوک هنوز هم در حال افزایش است. بر اساس این گزارش در ماه گذشته‌ی میلادی، تعداد کاربران فعال فیسبوک در هر ماه به بیش از ۲ میلیارد نفر رسیده است.

جالب است بدانید در حال حاضر بیش از ۱٫۳ میلیارد نفر در روز از فیسبوک استفاده می‌کنند و کاربران فیسبوک در این زمینه هم رکوردشکنی کرده‌اند. رکوردی که فیسبوک را دست نیافتنی‌تر از قبل کرده است. فروردین امسال (۱۳۹۶) فیسبوک اعلام کرد تعداد کاربران فعال فیسبوک مسنجر هم از مرز ۱٫۲ میلیارد نفر گذشته است، آماری که دیگر امروز در مقابل رقم اعلام شده برای شبکه‌ی چندان جالب توجه نیست!

ما یک فصل (سه ماهه) و نیم سال اول خوب داشته‌ایم. جامعه‌ی ما حالا دو میلیارد نفر عضو دارد و تمرکز ما نزدیک‌تر کردن مردم به هم است.
مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل فیسبوک

آمار کاربران فیسبوک

رشد همزمان درآمد و کاربران فیسبوک

در سه ماه گذشته فیسبوک ۹٫۳ میلیارد دلار درآمد داشته که مبلغ ۳٫۸۹ میلیارد دلار آن سود خالص بوده است. این میزان سود، حدود ۷۱ درصد از سه ماهه‌ی قبلی فیسبوک بیشتر است.

بیشتر بخوانید:  پخش زنده مسابقات فوتبال مهم قاره اروپا در فیسبوک

رشد کاربران فیسبوک البته عامل اصلی رشد فوق‌العاده‌ی درآمد این شرکت است. درآمدی که بی استفاده نمانده و بخش قابل توجهی از آن به گسترش خدمات، تحقیق و توسعه اختصاص داده شده است. شرکت فیسبوک در حال حاضر ۲۰۶۵۸ نفر کارمند در سراسر دنیا دارد که ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. همچنین بودجه‌ي بخش تحقیق و توسعه‌ی فیسبوک نیز نسبت به همین فصل از سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داده شده است.

گسترش سایر شبکه‌های وابسته به فیسبوک نظیر اینستاگرام، فیسبوک مسنجر و واتس‌اپ برخی از برنامه‌های جاری فیسبوک است و سرمایه گذاری در بخش‌های جدید و توسعه‌ی فناوری‌های نوین نظیر پروژه‌ی رابط مغز-رایانه نیز از دیگر برنامه‌های دراز مدت غول شبکه‌های اجتماعی جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید