آموزش غیرفعال کردن هشدار رمز عبور نامعتبر در فایرفاکس

You are currently viewing آموزش غیرفعال کردن هشدار رمز عبور نامعتبر در فایرفاکس

اگر از آخرین نسخه‌های فایرفاکس (۵۲ به بالا) استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد با هشدار رمز عبور نامعتبر یا Insecure Password Warning برخورد داشته‌اید. هشداری که در هنگام وارد به حساب کاربری در سایت‌هایی که از گواهی امنیتی SSL استفاده نمی‌کنند، مشاهده می‌شود. به عبارتی دیگر اگر قصد ورود به حساب کاربری در سایتی بدون پیشوند Https داشته باشید، عبارت این هشدار  را در محل وارد کردن نام کاربری یا رمز عبور مشاهده خواهید کرد.

This connection is not secure, Logins entered here could be compromised

هرچند نفس این هشدار کاملاً صحیح است و شکی در ناامنی وبسایت‌های بدون گواهی SSL نیست، اما در حال حاضر اکثر سایت‌های ایران از این گواهی استفاده نمی کنند و تنها کاربرد این هشدار، اجبار به تایپ دستی هرباره‌ي نام کاربری و سایر مقادیر ورودی در سایت است!

بیشتر بخوانید:  آموزش رمزگذاری و محافظت از فایل‌ها و فولدرها در ویندوز 10

روش رفع مشکل هشدار رمز عبور نامعتبر

برای رفع این مشکل و حذف عبارت هشدار رمز عبور نامعتبر و بازگشت به حالتی که در نسخه‌های پایین‌تر فایرفاکس وجود داشت، تنها یک تغییر ساده در تنظیمات مرورگر لازم است.

– ابتدا یک زبانه (Tab) جدید در فایرفاکس باز کنید.

– عبارت about:config را در زبانه‌ی جدید بنویسید و دکمه اینتر را بزنید.

– از آنجا که با ورود به این صفحه، قصد تغییر دستی تنظیمات فایرفاکس را دارید با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که خطرات این کار را هشدار می‌دهد. روی دکمه‌ی آبی رنگ «I accept the risk!» کلیک کنید.

– در بخش جستجوی صفحه‌ی باز شده، عبارت security.insecure_field_warning.contextual.enabled را جستجو کنید.

– روی تنظیمات یافته شده دو بار کلیک کنید تا مقدار «True» به «False» تبدیل شود.

Insecure Password Warning

با انجام این ۵ مرحله‌ی ساده، هشدار رمز عبور نامعتبر در فایرفاکس غیرفعال می‌شود. این تنظیمات البته قابل بازگشت نیز هست و با اعمال همین مسیر و تبدیل مقدار «False» به «True»، وضعیت امنیتی به حالت اول باز می‌گردد.

همچنین اگر در گذشته نام کابری و رمز عبورهای خود را در فایرفاکس ذخیره کرده‌اید و حالا می‌خواهید دوباره به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، در صفحه‌ی about:config عبارت signon.autofillForms.http را جستجو کرده و مقدار آن را از «True» به «False» تبدیل کنید. به این صورت قابلیت خودکار پر کردن عبارات نام کابری و رمز عبور فایرفاکس در وبسایت‌های Http نیز فعال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید