تأمین کامل انرژی استادیوم آرسنال از سوخت‌های تجدیدپذیر

You are currently viewing تأمین کامل انرژی استادیوم آرسنال از سوخت‌های تجدیدپذیر

باشگاه فوتبال انگلیسی آرسنال در همکاری با شرکت اختاپوس انرژی، منبع تأمین انرژی استادیوم خانگیش، امارات را تغییر داده است و حالا تمامی انرژی آن از منابع تجدید پذیر تأمین می‌شود. با این تغییر استادیوم آرسنال به استادیومی کاملاً سبز تبدیل شده است.

آرسن ونگر، سرمربی نام آشنای تیم فوتبال آرسنال، دیروز (سوم آگوست ۲۰۱۷) با فشردن دکمه‌ی شروع فرآیند تأمین انرژی از منابع سبز، این پروژه را افتتاح کرد. شرکت اختاپوس انرژی سازنده‌ی تمامی بخش های این سامانه است. این شرکت انگلیسی که در بخش سرمایه گذاری در تولید انرژی‌های تجدید پذیر فعالیت می‌کند، یکی از برندهای پیشرو در این زمینه در کشور انگلستان است.

ایوان گازیدیس، مدیر اجرایی باشگاه آرسنال، که همراه با آرسن ونگر در مراسم افتتاحیه حضور داشت، راه اندازی این سامانه را بیانیه‌ای از سوی باشگاه، برای تأکید بر اهمیت استفاده از سوخت‌های بدون تولید کربن دی‌اکسید دانست.

استادیوم آرسنال اولین سبز کامل در لیگ برتر!

با این تغییرات، استادیوم آرسنال به اولین استادیوم فوتبال در میان باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر انگلستان تبدیل شد که تمام انرژی مورد نیازش را منابع تجدید پذیر تأمین می‌کند. به علاوه، این سامانه دارای بخش تصفیه فاضلاب نیز هست که پساب‌های استادیوم را تصفیه می‌کند. همچنین یک بخش هضم بی‌هوازی پسماندهای مواد غذایی نیز برای تولید انرژی از زباله‌های باقی مانده از غذاهای تماشاگران ، برای تأمین بخشی از برق ورزشگاه ساخته شده است. از صفحه های خورشیدی نیز برای تولید بخش دیگر برق مصرفی ورزشگاه آرسنال استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  آغاز ساخت اولین شهر جنگلی جهان در چین؛ رویایی که به حقیقت می‌پیوندد

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، این تغییر در منبع تولید انرژی، باعث جلوگیری از تولید ۲٫۳۲ میلیون کیلوگرم کربن دی‌اکسید در سال اول اجرای پروژه خواهد شد. پیش از این نیز باشگاه دسته دومی فارست گرین راور، واقع در شهر ویگان، پروژه‌ای مشابه را برای استادیوم خانگیش انجام داده بود. استفاده از انرژی‌های سبز البته تنها با باشگاه‌های ورزشی محدود نمی‌شود و شرکت‌های فناوری بزرگ جهان نظیر مایکروسافت، اپل و آلفابت (شرکت مادر گوگل) نیز برنامه‌های مشابهی برای تأمین انرژی ساختمان‌ها و کارخانه‌هایشان در سال‌های آینده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید